Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Technologie > Nowa usługa PKP dla pasażerów. W końcu się doczekaliśmy
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 23.02.2024 17:11

Nowa usługa PKP dla pasażerów. W końcu się doczekaliśmy

pociąg
Fot. Mateusz Grochocki/East News

PKP Intercity poinformowało o wprowadzeniu nowej obsługi, dzięki której łatwiej będzie odnaleźć zagubiony w podróży bagaż. Wprowadzony został nowy system ewidencji pozwalający odnaleźć zagubione rzeczy bez wychodzenia z domu. Zmiany zajdą także w procedurach zwrotu zgub.

Nowa usługa PKP Intercity

Jak informuje Business Insider, PKP Intercity od początku lutego prowadzi cyfrową ewidencję rzeczy zagubionych w pociągach tej spółki. Chodzi nie tylko o bagaż, ale też o wszystkie przedmioty pozostawione w pojeździe, które zostały odnalezione przez kierowników pociągów. A jest ich sporo – tylko w zeszłym roku do biura rzeczy znalezionych trafiło 13 tys. przedmiotów.

Wśród najczęściej pozostawionych w pociągach rzeczy znaleźć można małą elektronikę użytkową, na czele z ładowarkami do smartfonów czy laptopów oraz same urządzenia. Często pozostawiamy także ubrania, jak czapki, szaliki i rękawiczki. Szczególną kategorię stanowią zabawki, których zagubienie może być wśród młodszych pasażerów prawdziwą życiową tragedią.

Nowość w aplikacji PKP Intercity. Podróże właśnie stały się o wiele wygodniejsze

Internetowa ewidencja rzeczy zagubionych

Nowy cyfrowy system ewidencjonowania zgub pozwala je odnaleźć bez konieczności wykonywania połączeń telefonicznych, a nawet bez wychodzenia z domu. PKP Intercity uruchomiło bowiem ewidencję zagubionych przedmiotów na swojej stronie internetowej. Na bieżąco są tam dodawane rzeczy odnalezione w pociągach przez pasażerów lub personel.

Konieczne było także zmodyfikowanie procedur zwrotu zagubionych rzeczy. Można je odnaleźć, podając konkretne dane dotyczące przejazdu, podczas którego doszło do zguby: daty, numer pociągu, jego relację czy stację, na której rzecz odnaleziono. Jest jednak jeden warunek – zagubioną rzecz można odebrać 3 dni od zdeponowania go w wyznaczonym punkcie.

Ewidencja online już działa

Na szczęście 3-dniowy limit można rozszerzyć, kontaktując się z PKP Intercity. Można wówczas ustalić dogodny termin, zyskując pewność, że będzie on dostępny w danym miejscu dłużej. Pełny wykaz rzeczy zagubionych wraz z wygodną wyszukiwarką został już udostępniony na stronach intercity.pl.

Źródło: businessinsider.pl

Powiązane
haker
Quiz sprawdzi, czy jesteś bezpieczny w internecie. Jeśli nie zdobędziesz 7/10 pkt., możesz mieć kłopoty