Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Nowa usługa Żabki kosztuje 15 groszy. Od nas zależy, czy zostanie na stałe
Michał Górecki
Michał Górecki 01.07.2024 23:00

Nowa usługa Żabki kosztuje 15 groszy. Od nas zależy, czy zostanie na stałe

Żabka
Fot. Iberion

Żabka ma dobrą passę, tym razem biuro prasowe sieci zdradza szczegóły nowego, lobbującego ekologiczne postawy, rozwiązania. Z wybranych punktach możesz już kupić wodę za 15 groszy. Warunek jest jeden.

Żabka wprowadza wodę za 15 groszy

Sieć zakomunikowała niedawno nowe, testowe rozwiązanie, polegające na dystrybucji wody za 15 groszy z automatów okrzykniętych refillomatami. To urządzenia, które - na razie - staną w wybranych punkach sieci. Co do zasady stanowią odpowiedź na globalną tendencję minimalizowania zużycia pojedynczych opakowań plastikowych i korespondują z nieuniknionym systemem kaucyjnym. Jeśli się sprawdzą, a zainteresowanie usługą osiągnie założone przez franczyzę cele, kolejne maszyny to kwestia czasu - wynika z oświadczenia biura prasowego, na które powołuje się serwis dlahandlu.pl. 

Zobacz też: Żabka idzie na giełdę. Wycena robi wrażenie, ale nie na Dino Polska

Polski konsument w ogonie Europy. Gonimy Niemcy, a wyprzedzają nas Czechy

Refillomaty w Żabce. Woda za 15 groszy, ale jest jeden warunek

Każdy refillomat ma cztery warianty dystrybucji wody: schłodzoną, niegazowaną, lekko gazowaną i gazowaną. Woda pochodzi z sieci wodociągowej, wcześniej jest przepuszczona przez filtr węglowy taki, jaki znamy z domowych czajników filtrujących. Koszt uzupełnienia 0,5 litra to 15 groszy - żeby jednak uzupełnić taką pojemność, trzeba ją najpierw… mieć. Jedynym warunkiem skorzystania, poza uiszczeniem opłaty 15 groszy, jest posiadanie własnej wielorazowej butelki. Dolewkę zamawiamy przy kasie, a swoją butelkę uzupełniamy przy maszynie, podobnie jak dotąd kawę.

To nie pierwszyzna

Przypomnijmy, że podobne rozwiązania funkcjonują już od jakiegoś czasu; w 2022 Cerrefour Polska uruchomił swój refillomat, który wypełniał produktami własnej marki (była tam np. chemia domowa). Chętni mogli kupować produkty na wagę do własnego pojemnika i przy tym oszczędzać. Sieć drogerii Super-Pharm ma np. automaty, które uzupełniały szampony.