Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta. Konieczność podawania ceny przed obniżką
Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta ma zwiększyć ochronę przed sztucznym zawyżaniem ceny towarów oraz połączeniami “robocall” bez zgody konsumenta. Ustawa trafi do podpisu prezydenta.
Zmiany w ochronie konsumentów
Ustawa zakłada m.in. wymóg, by w każdym ogłoszeniu o obniżce ceny towaru lub usługi podawano informację o najniższej cenie tego towaru lub też usługi, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
Zgodnie z nowymi przepisami zmienią się zasady zawierania umów na pokazach - umowa o świadczenie usług finansowych nie może być zawarta podczas pokazu lub podczas wycieczki - taka umowa będzie nieważna z mocy prawa.
W przypadku umowy zawartej poza lokalem zakazano również przyjmowania przez przedsiębiorcę płatności przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
Termin na odstąpienie od umowy w przypadku zawarcia jej podczas nie umówionej wizyty przedsiębiorcy w domu konsumenta lub wycieczki zorganizowanej przez przedsiębiorcę zostanie wydłużony do 30 dni.
W nowelizacji znalazł się także zapis dotyczący ochrony konsumentów przed niezamówionymi połączeniami wykonywanymi przez boty, tzw. “robocall”, podaje serwis prawo.pl.
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów określa zasady konkurencji i ochrony konsumentów. Uchwalona przez Sejm 27 października br. ustawa ma na celu dostosowanie polskiego prawa do dyrektywy PE i Rady 2019/2161.
Ustawa trafi teraz do podpisu prezydenta.