Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Prawa Konsumenta

Prawa Konsumenta

kocioł, ogrzewanie
03.11.2024 22:49 Na to musisz uważać przy zakupie kotła. UOKiK ostrzega

Zakup kotła do ogrzewania domu to ważna i trudna decyzja, której skutki będą towarzyszyć nam przez długie lata. Jak się okazuje, w niektórych przypadkach producenci z tej branży nadużywają zaufania klientów i podają nieprawdziwe informacje. UOKiK sprawdził 10 modeli kotłów na paliwa stałe. W aż czterech z nich wykryto nieprawidłowości. Urzędnicy radzą, na co zwracać uwagę, jeżeli planujemy zakup kotła.

krajowy rejestr długów
14.07.2024 14:55 Masz zadłużenie? Ministerstwo szykuje rewolucję, będą częściowe umorzenia

Resort finansów zakończył prace nad projektem ustawy regulującej obsługę zadłużenia konsumenckiego. Celem jest ujednolicenie procedur ze standardami z europejskimi, co przełoży się większe prawa dłużników i ułatwienia w spłacie.

Zakupy
02.12.2022 11:46 Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta. Konieczność podawania ceny przed obniżką

Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta ma zwiększyć ochronę przed sztucznym zawyżaniem ceny towarów oraz połączeniami “robocall” bez zgody konsumenta. Ustawa trafi do podpisu prezydenta.

woman-3040029 1920
19.05.2021 02:00 Reklamacja towaru w przepisach ustawy konsumenckiej

Czy możesz oddać towar bez paragonu? Czy reklamacja dotyczy jedynie wad fabrycznych? Odpowiemy na wszystkie te pytania. Dowiedz się, jakie dokładnie zasady uwzględnia reklamacja towaru w przepisach ustawy konsumenckiej.

isolation-5151098 1280
18.05.2021 02:00 Prawo odstąpienia od umowy i jego konsekwencje dla przedsiębiorcy. Jakie prawa ma konsument?

Prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość bądź poza lokalem przedsiębiorstwa, bez podania ku temu przyczyny, jest jednym z podstawowych środków służących ochronie konsumentów. Powyższy przepis jest skutkiem implementacji prawa polskiego do norm i prawideł legislacji europejskich. Możliwość odstąpienia od umowy zawieranej na odległość jest konsekwencją faktu, że to właśnie konsument - jako słabsza strona kontraktu - powinien posiadać adekwatny czas na zastanowienie się, czy naprawdę potrzebuje zamawianego towaru bądź usługi. Ta decyzja osoby nabywającej powinna zostać podjęta przez konsumenta w swobodnej atmosferze, a także w warunkach pełnego poinformowania o produkcie lub usłudze.