Obajtek rusza z własnym magazynem. Polska Press wydaje dla niego "Orlen Cafe"
Daniel Obajtek, szef Orlenu, nie zwalnia tempa. Przejęta przez koncern grupa mediowa Polska Press rusza z nowym magazynem “Orlen Cafe”. Pismo, które będzie pojawiało się co tydzień, można zdobyć tylko na stacjach Orlenu.
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Kto przygotowuje nowe pismo
-
Jakie treści się w nim znajdują
-
Jakie sukcesy ma na koncie Daniel Obajtek
Obajtek wkracza mocnym krokiem do branży medialnej. Nowa gazeta na stacjach Orlenu
Obajtek konsekwentnie realizuje swój plan “wzmacniania sprzedaży detalicznej” przy użyciu grupy mediowej Polska Press. Na stacjach Orlenu pojawiła się już nowa gazetka “Orlen Cafe”.
Obajtek zupełnie nie angażuje się w wydawanie magazynu - wszystkie obowiązki spoczywają na grupie mediowej. Portal wirutalnemedia.pl ustalił, że przygotowanie magazynu odpowiada dział projektów specjalnych. Redaktor prowadzącą nowe pismo została Eliza Słoma-Górska.
Teksty powstają w redakcjach Polska Press, a za druk odpowiada zakład w Sosnowcu, który należy do grupy mediowej. Z kolei dostawy magazynu do stacji benzynowych realizuje inna spółka, po którą w ostatnim czasie sięgnął Obajtek - Ruch.
Nowy magazyn zupełnie za darmo
Pierwszy numer magazynu ukazał się w piątek 2 lipca. Liczy 24 strony, spośród których aż 7 zajmują reklamy PKN Orlen, Fundacji Orlen i Stop Cafe. Jednak w kolejnych numerach mają pojawić się także reklamy spółek, którymi nie zarządza Obajtek.
Biuro prasowe PKN Orlen zdradziło, że magazyn będzie ukazywał się co tydzień przez cały okres wakacyjny. Jednak niewykluczone, że Obajtek zdecyduje się na kontynuowanie wydawania magazynu również po wakacjach. Decyzja w tym zakresie będzie zależała od tego, czy uda się znaleźć zewnętrznych reklamodawców.
Pismo można zdobyć wyłącznie na stacjach benzynowych Orlenu. Co ciekawe, magazyn jest bezpłatnym dodatkiem do zakupionej kawy.
W numerze startowym magazynu pojawiły się artykuły poruszające tematykę wakacyjną i sportową. Dużo miejsca poświęcono zbliżającym się Igrzyskom Olimpijskim w Tokio. Warto odnotować, że Orlen jest sponsorem polskiej reprezentacji w trakcie tego wydarzenia. Na czytelników czekają także informacje turystyczne, kulturalne, wywiady oraz treści o tematyce motoryzacyjnej i psychologicznej.
Mimo że coraz więcej osób preferuje korzystanie z internetowych wersji gazet, Obajtek nie zdecydował się na wypuszczenie “Orlen Cafe” w wersji elektronicznej. Rzecznik prasowy PKN Orlen Adrian Majchrzak przekazał, że jednorazowy nakład magazynu to 360 tys. egzemplarzy.
Obajtek rozszerza swoje imperium
Nowy magazyn nie ujrzałby światła dziennego, gdyby nie zakup Polska Press, który Obajtek ogłosił w grudniu 2020 r. Na początku lutego UOKiK wydał bezwarunkową zgodę na tę transakcję. Jednak w pod koniec kwietnia Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wstrzymał zgodę prezesa UOKiK. Tym samym przychylił się do stanowiska Rzecznika Praw Obywatelskich, który przekonywał, że przejęcie grupy mediowej przez Orlen może zagrażać wolności słowa. Obajtek nie krył oburzenia w tej sprawie i postanowił kontynuować roszady osobowe w redakcjach Polska Press.
Drugim kluczowym ogniwem jest Ruch, który Orlen zakupił w listopadzie 2020 r. Obajtek przekonywał, że na bazie Ruchu ma być rozwijany segment usług kurierskich i nowy format sklepów “Orlen w ruchu”. Pod koniec czerwca pojawił się pierwszy z nich - przy ul. Grójeckiej 26 w Warszawie. - Znacząco wzbogacimy naszą ofertę, na czym niewątpliwie skorzystają klienci, a także nasi akcjonariusze - deklarował kilka miesięcy temu Obajtek.
Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl