Obiecują 900 euro dziennie. Niebezpieczny filmik zyskuje na popularności - jest ostrzeżenie
Państwowa instytucja ostrzega przed materiałami publikowanymi na TikToku i oszustami podającymi się za bardzo znaną firmę. Cyberprzestępcy obiecują, że w ramach współpracy z producentem samochodów można zarobić nawet 900 euro dziennie. W rzeczywistości, zamiast dodatkowych zer na koncie, można skończyć z zerem na koncie.
TikTokiem do naiwniaków
O nietypowej metodzie oszustów ostrzegła w mediach społecznościowych państwowa instytucja CSIRT KNF (Computer Security Incident Response Team Komisja Nadzoru Finansowego). Ostrzeżenie dotyczy fałszywej kampanii reklamowej prowadzonej rzekomo przez amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych Tesla.
W ostatnim czasie cyberprzestępcy zaczęli wykorzystywać platformę #TikTok. Oszuści w publikowanych nagraniach wideo podszywają się pod Teslę i zachęcają atrakcyjnymi ofertami – czytamy w komunikacie CSIRT.
Komputer wolno chodzi? Może kradną ci moc obliczeniową
900 euro dziennie? Jasna sprawa
Osoby, które uwierzą, że dzięki TikTokowi mogą pracować dla Tesli i zarabiać przy tym 900 euro dziennie, co w przeliczeniu na złotówki według kursu z 29 lipca daje 3858,46 zł, są przekierowywane do niebezpiecznych stron internetowych.
W kolejnym kroku oszuści kierują do niebezpiecznych stron, gdzie wymagane jest dokonanie rejestracji. W dalszej części oszustwa cyberprzestępcy kontaktują się z ofiarami i namawiają do zainwestowania pieniędzy! Bądźcie czujni i nie wierzcie w obietnice ogromnych zysków! – ostrzega CSIRT.
”Projekt Tesli X”
Oszuści przekonują, że zarabianie 900 euro dziennie można zacząć właściwie natychmiast. Następnie pobudzają wyobraźnię użytkowników TikToka, pytając co by zrobili, mając do dyspozycji taką dniówkę.
Czy chcesz otrzymać 900 euro w ciągu najbliższych 24 godzin? Projekt Tesli X – dla pierwszych 50 testerów otworzymy bezpłatny dostęp do platformy i zarabiamy od 900 euro dziennie. I to jest rzeczywiście beta test. Co mógłbyś zrobić, gdybyś zaczął zarabiać od 900 euro dziennie? – zaczyna się komunikat w publikowanym materiale.