Orange musi zwrócić pieniądze, nawet byłym klientom. Wyjaśniamy, komu i za co przysługuje rekompensata
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Orange Polska ma zwrócić pieniądze swoim klientom. Chodzi o pobieranie dodatkowych opłat za połączenia z infoliniami i za diagnozę techniczną. - Zachęcam wszystkich, których niesłusznie obciążono opłatami, o ubieganie się o zwrot środków od Orange - mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Orange pod lupą UOKiK
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której zakwestionował dwie praktyki stosowane wobec klientów przez Orange Polska. Pierwszą z nich było pobieranie opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i nju mobile, również w sytuacji, gdy konsument korzystał z oferty, w której ma darmowe rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych. Urząd wyjaśnia, że opłaty pobierane były nie tylko za faktyczny czas połączenia z konsultantem, ale również m.in. za czas oczekiwania na takie połączenie. Prezes UOKiK zakwestionował również pobieranie opłat w wysokości 49 zł za diagnozę, czy doszło do zgłaszanego w reklamacji przez konsumenta uszkodzenia i która ze stron przyczyniła się do jego powstania.
Dziesiątki tysięcy złotych dla pracowników. Efekt zamknięcia polskiego browaru.
Znana sieć handlowa pożegna się z Polską. 212 sklepów idzie na sprzedażOrange ma zwrócić opłaty
UOKiK poinformował, że znany operator ma zwrócić koszty za połączenia z infolinią klientom, korzystającym z ofert Orange i nju, którzy: dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.; zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.; w czasie kontaktu z infolinią posiadali pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe; nie złożyli reklamacji w zakresie kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź. Na tym jednak nie koniec, bo Orange ma również przestać pobierać opłaty za usługę serwisową i zwrócić pobrane opłaty w wysokości 49 zł lub jej wielokrotności.
Alarm dla klientów polskich banków. Jeżeli zobaczysz ten kod, nic z nim nie rób.
Trzeba wypełnić specjalny formularz
Rekompensata ma przysługiwać konsumentom, którzy: od 7 czerwca 2022 r. do dnia zaprzestania pobierania opłaty zapłacili za diagnozę uszkodzenia (jeśli ponieśli ten koszt więcej niż jeden raz, otrzymają wielokrotność 49 zł); nie mieli pozytywnie rozpatrzonej reklamacji dotyczącej opłat za diagnostykę.
Obecni klienci Orange i nju będą mogli wypełnić specjalny formularz dostępny przez trzy miesiące od daty jego publikacji na stronie internetowej spółki. Osoby, które nie wypełnią formularza również otrzymają zwrot pieniędzy. Zapłacą mniej za rachunek lub dostaną doładowanie konta.
- Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy już w marcu 2023 roku. Pozostałe zobowiązania zrealizujemy zgodnie z harmonogramem - powiedział w rozmowie z PAP rzecznik Orange Polska Wojciech Jabczyński.