Orange zwróci pieniądze klientom. Latami niesłusznie naliczało opłaty
Orange Polska zwróci pieniądze swoim klientom. Jest to wynik porozumienia pomiędzy operatorem i Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który dopatrzył się naruszenia praw abonentów w naliczaniu opłat za utrzymanie numerów w sieci.
Orange niesłusznie naliczało opłaty
Orange Polska opublikowało komunikat, w którym zawiadamia, że od 24 stycznia br. zaprzestało pobierać opłaty za utrzymanie numeru w sieci. Jest to efekt działalności UOKiK, który uznał, że Orange pobierało opłaty z naruszeniem praw konsumentów.
Przed zmianami Orange naliczało opłatę w wysokości 5 zł za każdy miesiąc, w którym nie zarejestrowano aktywności abonenta. Proceder trwał od kwietnia 2022 r.
Nowa dopłata dla Polaków? Lepiej uważaj, to oszustwoKlienci otrzymają zwroty środków
Zwrot wszystkich pobranych opłat otrzymają wszyscy abonenci Orange, którzy zostali nimi obciążeni. Dotyczy to numerów, które nadal są aktywne w ofercie na kartę oraz innych numerów aktywnych w sieci, od których opłata została pobrana na nieaktywnych już numerach.
Zobacz: Sieć SD-WAN: lepiej i taniej? Optymalne rozwiązanie dla Twojej firmy
Zwroty rozpoczęły się 9 lipca. Orange będzie oddawał opłaty w postaci środków przyznanych na bieżące konto. Po przekazaniu środków klienci otrzymają potwierdzenie SMS. Środki będzie można wykorzystać w ciągu 60 dni od tego momentu.
Co z osobami, które nie są klientami Orange?
Zwroty aktywnym abonentom nie oznaczają to zakończenia całej sprawy. Orange wciąż nie wypracowało bowiem narzędzi do tego, aby niesłusznie naliczone opłaty zwrócić osobom, które nie są już klientami sieci.
Operator deklaruje, że w porozumieniu UOKiK trwają jednak prace, aby także im wypłacić należności. Będziemy informować o takiej możliwości, gdy tylko będzie dostępna.