Klęska żywiołowa, która dotknęła część Polski wyrządziła szkody nie tylko zalanym miejscowościom i ich mieszkańcom. Woda uszkodziła również infrastrukturę telekomunikacyjną, o czym informują operatorzy sieci komórkowych. Część stacji bazowych telefonii z powodu zalania lub braku zasilania pozostaje niedostępna, a sytuacja jest dynamiczna.
Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego ma w ostatnim czasie pełne ręce roboty, bo cyberprzestępcy zdają się być wyjątkowo aktywni. Tym razem CSIRT KNF wydał ostrzeżenie przed kolejnym oszustwem. Narażeni są posiadacze telefonów na kartę.
Operator sieci Plus poinformował, że wkrótce odetnie od sieci komórkowej wybrane smartfony marki LG. Są to starsze, choć w swoim czasie bardzo udane modele. Ich posiadacze będą musieli wymienić urządzenia na nowsze. I wybrać nowego producenta, bo LG wycofało się z rynku urządzeń mobilnych przed trzema laty.
Na dzisiejszym posiedzeniu Sejm przyjął nowe Prawo Komunikacji Elektronicznej. Oznacza to wiele ważnych zmian na polskim rynku telekomunikacyjnym, a duża ich część bezpośrednio będzie dotyczyć konsumentów. Jednym ze skutków będzie konieczność zawarcia z operatorami nowych umów.
Orange Polska zwróci pieniądze swoim klientom. Jest to wynik porozumienia pomiędzy operatorem i Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który dopatrzył się naruszenia praw abonentów w naliczaniu opłat za utrzymanie numerów w sieci.
Przyzwyczailiśmy się już, że korzystając z telefonu poza granicami Polski, lecz w obrębie Unii Europejskiej, nie ryzykujemy otrzymaniem rachunków na tysiące złotych. Dzieje się tak za sprawą europejskich regulacji i mechanizmu roam like at home. Ten jednak budzi zastrzeżenia organów ścigania, gdyż ma utrudniać czynności dochodzeniowe.
Do klientów Play trafiają informacje o znaczących podwyżkach cen za połączenia i wiadomości. Zmiany nastąpią już 1 marca tego roku. Znacznie wyższe ceny mają być zaledwie początkiem zmian, jakie Play szykuje na wiosnę tego roku.
Jeden z największych polskich operatorów podjął decyzję o wyłączeniu dużej części usług oraz o podwyżce cennych niektórych z nich. Dotyczyć to będzie zarówno wszystkich abonentów, jednak zamknięcie usług może być odczuwalne zwłaszcza dla użytkowników oferty na kartę i MIX. Pierwsze zmiany nadejdą już za nieco ponad miesiąc.
Rok 2023 to kolejny, który niestety upłynął nam bez dostępu do prawdziwego 5G, które spełniałoby standardy stanowione przez oficjalną specyfikację. Tym bardziej warto zwrócić uwagę na podsumowanie prędkości starszych generacji sieci, jakie świadczyli polscy operatorzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Wielkimi krokami nadchodzi okres ferii, podczas których niezwykle przydatna może się okazać możliwość zdalnego sprawdzania, gdzie konkretnie znajdują się członkowie rodziny. Tej potrzebie wyszedł naprzeciw Orange, który zdecydował się na darmowe udostępnienie jednej z usług geolokalizacyjnych.
Operatorzy telekomunikacyjni niestety przyzwyczaili nas do tego, że na oferty, w których przekonują, że coś jest dane „za darmo”, trzeba szczególnie uważać. Po raz kolejny dowodzi tego decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który właśnie ukarał jednego z operatorów za praktyki, według których aż 1200 GB danych można uzyskać bez żadnych opłat.
Jeden z pracowników salonu popularnej sieci komórkowej miał dopuszczać się dużych przekrętów wobec niczego nieświadomych klientów. Jego manipulacje narażały konsumentów na dodatkowe koszty. Na takie sytuacje trzeba bardzo uważać podczas korzystania z usług w punktach sprzedażowych różnych firm. Policja zwraca uwagę przede wszystkim na to, że łatwym celem są osoby starsze.
Popularny operator telefonii komórkowej wprowadza istotne zmiany. Stopniowo obejmują one coraz liczniejszą grupę klientów, z czasem od usługi odcięci zostaną wszyscy posiadacze umowy z tym operatorem. Niektórzy muszą przygotować się w związku z tym na możliwy nieplanowany wydatek. Są już pierwsze sygnały od klientów na temat modyfikacji.
Korzystanie z infolinii różnych instytucji i usługodawców to norma. Wielu z nich informuje, że za taką formę kontaktu naliczane są opłaty. Co jednak w przypadku, gdy okazuje się, że były one pobierane bezzasadnie? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podał niedawno informację, że tak właśnie robił znany operator telefonii komórkowej. Ponadto w grę wchodzą opłaty za diagnozę zgłaszanych usterek. Radca prawny Sylwia Werpachowska z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy wyjaśnia, jak odzyskać pieniądze.
Trwa wyścig zbrojeń, który przypomina zimną wojnę. Tym razem dzieje się to w sieci. Władze kolejnych państw coraz głośniej mówią o cyberatakach na infrastrukturę krytyczną IT. Powszechne jest przekonanie, że nie stoją za nimi (tylko) znudzeni nastolatkowie, ale wyszkoleni hakerzy na usługach obcych państw – Rosji i Chin. Teraz padło na operatora sieci komórkowej, który obsługuje 16 milionów klientów.