Oszuści znów atakują klientów dużych banków. Łatwo jest się nabrać
Oszuści znów zaatakowali klientów banków. Wśród nich jest mBank i Santander Bank Polska. Klienci banków powinni być bardziej ostrożni i zwracać uwagę nawet na najmniejsze, szczegóły. Nieuwaga może ich drogo kosztować.
CSIRT KNF ostrzega klientów mBanku przed oszustwem, polegającym na podszywaniu się pod instytucję przez przestępców. Tym razem wybrali wyjątkowo perfidny sposób, mianowicie opanowali niemal perfekcyjnie pozorowanie oficjalnej strony mBanku. Na pierwszy rzut okaz bardzo ciężko zauważyć co jest nie tak, a chodzi o kropkę pod literą "a".
Strona internetowa mBanku stworzona przez cyberprzestępców, do złudzenia przypomina tę oficjalną.
– Przestępcy wykorzystują do oszustwa specjalne kodowanie znaków "ạ" zamiast "a", przez co fałszywa domena łudząco przypomina prawdziwą – czytamy w komunikacie opublikowanym na Twitterze. I rzeczywiście pod literą "a" w adresie fałszywej strony można dostrzec niewielką kropkę.
Klient, który wprowadzi login oraz hasło dostanie komunikat "Proszę czekać na autoryzację". Natomiast sam login i hasło są w tym momencie automatycznie przesyłane do oszustów, którzy próbują wykorzystać je do kradzieży środków".
Podejrzane wiadomości wysyłane do klientów Santandera
Na celowniku oszustów po raz kolejny znaleźli się również klienci Santander Bank Polska. Otrzymują oni podejrzane wiadomościami wysyłane rzekomo od poczty głosowej. To pierwszy scenariusz oszustwa. W drugim zamiast informacji o nagranej wiadomości może to być komunikat tekstowy lub MMS, aby go odczytać, należy kliknąć link przesłany w wiadomości.
– Link w SMS-ie prowadzi do fałszywej strony, na której przestępcy przekonują o konieczności pobrania aplikacji. W rzeczywistości nie pobierzesz aplikacji, tylko zainfekujesz swoje urządzenie złośliwym oprogramowaniem. Ta sytuacja może doprowadzić do ujawnienia Twoich danych do logowania do bankowości internetowej lub przejęcia smsKodów – alarmuje Santander BP.
Wirus może być wysyłany z różnych numerów telefonów, jak informuje portal dobreprogramy.pl do numerów zalicza się:
-
+48 605 840 111,
-
+48 606 256 804,
-
+48 660 594 788,
-
+48 661 038 410,
-
+48 696 593 744,
-
+48 725 078 613.
Banki przestrzegają swoich klientów, aby ci nie klikali linków od nieznanych numerów, nie pobierali aplikacji, które pochodzą z niepewnych źródeł, a jeśli złapiemy się na sztuczki oszustów, należy od razu skontaktować się z bankiem.