Papier toaletowy może stać się dobrem luksusowym. Kolejny produkt niewiarygodnie drożeje
Papier toaletowy, chusteczki do nosa i ręczniki kuchenne stają się zauważalnie droższe - podaje niemiecki dziennik "Kronen Zeitung". Duży niemiecki producent Essity, do którego należą takie marki, jak: Zewa, Tempo i Tork - potwierdził zapowiadane drastyczne wzrosty cen.
Essity – producent znanych w Polsce marek Zewa, Tempo i Tork zapowiedział 20-procentową podwyżkę cen papieru toaletowego, chusteczek do nosa i ręczników kuchennych.
– To, co dzieje się w naszej branży w ciągu ostatnich kilku tygodni, przekracza wszelkie normy – powiedział Volker Zöller, szef działu dóbr konsumenckich w Essity.
Podwyżki cen firma tłumaczy znaczącym wzrostem cen surowców i energii. – Szczególnie ceny pulpy celulozowej wystrzeliły w kosmos – wyjaśniał Zöller.
Poza problemem wysokich kosztów surowca tym firma Essity ma problemy logistyczne, ich koszty w niektórych przypadkach wzrosły czterokrotnie. To jeszcze pogorszyło sytuację.
– Nie wygląda na to, by sytuacja miała ulec poprawie w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Wzrost cen jest zatem nieunikniony – zapowiedział Zöller.
Jak widać miks inflacji z zatorami w logistyce to problem wielu branż od żywności przez artykuły chemiczne czy usługi.