Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > Pilne ostrzeżenie polskiego banku. To już kolejny komunikat, klienci mogą stracić pieniądze
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 02.08.2024 17:36

Pilne ostrzeżenie polskiego banku. To już kolejny komunikat, klienci mogą stracić pieniądze

bankomat
Fot. Pixabay/jarmoluk

Polacy muszą być czujni. Komunikat skierowany jest do klientów, jednak dotyczy również osób, które konta bankowe posiadają w innych spółkach. Stracić możesz nie tylko środki, ale również wrażliwe dane. Na co warto zwrócić uwagę? W ten sposób ochronisz swoje konto.

Oszuści mają swój sposób. Wiele osób straci oszczędności

Prób wyłudzenia danych i pieniędzy nie brakuje, o czym banki ostrzegają na każdym kroku. Tym razem powody do obaw mają klienci BNP Paribas. To właśnie ten bank wydał w ostatnim czasie ważny komunikat ws. wyłudzenia wrażliwych danych. Wskazówki z pewnością przydadzą nam się nawet wtedy, gdy swoje konto otworzyliśmy gdzie indziej. Takie SMS-y możemy bowiem otrzymać zawsze, a skutki na pewno będą opłakane. Jak rozpoznać próbę phishingu?
 

Ukraińcy zakładają firmy na potęgę. Zdominowali szczególnie jeden rodzaj działalności

BNP Paribas alarmuje. Nie rób TEGO pod żadnym pozorem!

Na oficjalnej stronie BNP Paribas nie raz już informował o kolejnych zagrożeniach — niestety, oszuści nie ustają w wysiłkach i wciąż rozsyłają do klientów fałszywe wiadomości SMS, np. z informacją o konieczności dokonania płatności. Tym razem CERT Orange Polska przestrzega również przed kampanią dotyczącą aplikacji bankowej GO-mobile.

Zamieszczony w wiadomości link przeniesie nas na stronę mającą udawać oficjalną witrynę banku. Nadawca zapewnia, że dzięki zalogowaniu się ”unikniemy blokady aplikacji”, dlatego ”musimy działać szybko”. W rzeczywistości szybko musimy jedynie skontaktować się z bankiem i poinformować o sytuacji. Logowanie poskutkuje kradzieżą danych, a tym samym cyberprzestępcy zyskają dostęp do naszego konta i zgromadzonych na nim środków. Dlatego bank przypomina: Nie klikaj w linki przesyłane w wiadomościach SMS!
 

Musisz to wiedzieć, by chronić swoje konto bankowe

W oficjalnym komunikacie bank BNP Paribas zdradza również inne sposoby na ochronę przed oszustwem. Przede wszystkim nie powinniśmy nigdy klikać w podobne linki, ani te otrzymane SMS-em, ani mailem. Absolutnie nie należy przekazywać również takich informacji jak login czy hasło w innych miejscach niż oficjalna witryna banku czy aplikacja mobilna — pracownicy banku nigdy nie zapytają nas o te informacje. Ponadto:

  • wpisuj ręcznie adres logowania do bankowości - Użytkownik nie powinien podawać danych uwierzytelniających go, dopóki nie ma pewności co do tego, że odwołuje się do zaufanego serwisu Banku.
  • autoryzuj hasłem SMS tylko te transakcje, które chciałeś wykonać- zawsze uważnie czytaj treść wiadomości. Sprawdź kwotę i numer konta odbiorcy.

BNP Paribas dodaje, by w sprawach dotyczących bezpieczeństwa bankowości internetowej kontaktować się z centrum telefonicznym pod numerem 500 990 500. Tym sposobem możemy również zgłosić ewentualny incydent naruszenia tego bezpieczeństwa.