Pilne ostrzeżenie polskiego banku. To już kolejny komunikat, klienci mogą stracić pieniądze
Polacy muszą być czujni. Komunikat skierowany jest do klientów, jednak dotyczy również osób, które konta bankowe posiadają w innych spółkach. Stracić możesz nie tylko środki, ale również wrażliwe dane. Na co warto zwrócić uwagę? W ten sposób ochronisz swoje konto.
Oszuści mają swój sposób. Wiele osób straci oszczędności
Prób wyłudzenia danych i pieniędzy nie brakuje, o czym banki ostrzegają na każdym kroku. Tym razem powody do obaw mają klienci BNP Paribas. To właśnie ten bank wydał w ostatnim czasie ważny komunikat ws. wyłudzenia wrażliwych danych. Wskazówki z pewnością przydadzą nam się nawet wtedy, gdy swoje konto otworzyliśmy gdzie indziej. Takie SMS-y możemy bowiem otrzymać zawsze, a skutki na pewno będą opłakane. Jak rozpoznać próbę phishingu?
BNP Paribas alarmuje. Nie rób TEGO pod żadnym pozorem!
Na oficjalnej stronie BNP Paribas nie raz już informował o kolejnych zagrożeniach — niestety, oszuści nie ustają w wysiłkach i wciąż rozsyłają do klientów fałszywe wiadomości SMS, np. z informacją o konieczności dokonania płatności. Tym razem CERT Orange Polska przestrzega również przed kampanią dotyczącą aplikacji bankowej GO-mobile.
Zamieszczony w wiadomości link przeniesie nas na stronę mającą udawać oficjalną witrynę banku. Nadawca zapewnia, że dzięki zalogowaniu się ”unikniemy blokady aplikacji”, dlatego ”musimy działać szybko”. W rzeczywistości szybko musimy jedynie skontaktować się z bankiem i poinformować o sytuacji. Logowanie poskutkuje kradzieżą danych, a tym samym cyberprzestępcy zyskają dostęp do naszego konta i zgromadzonych na nim środków. Dlatego bank przypomina: Nie klikaj w linki przesyłane w wiadomościach SMS!
Musisz to wiedzieć, by chronić swoje konto bankowe
W oficjalnym komunikacie bank BNP Paribas zdradza również inne sposoby na ochronę przed oszustwem. Przede wszystkim nie powinniśmy nigdy klikać w podobne linki, ani te otrzymane SMS-em, ani mailem. Absolutnie nie należy przekazywać również takich informacji jak login czy hasło w innych miejscach niż oficjalna witryna banku czy aplikacja mobilna — pracownicy banku nigdy nie zapytają nas o te informacje. Ponadto:
- wpisuj ręcznie adres logowania do bankowości - Użytkownik nie powinien podawać danych uwierzytelniających go, dopóki nie ma pewności co do tego, że odwołuje się do zaufanego serwisu Banku.
- autoryzuj hasłem SMS tylko te transakcje, które chciałeś wykonać- zawsze uważnie czytaj treść wiadomości. Sprawdź kwotę i numer konta odbiorcy.
BNP Paribas dodaje, by w sprawach dotyczących bezpieczeństwa bankowości internetowej kontaktować się z centrum telefonicznym pod numerem 500 990 500. Tym sposobem możemy również zgłosić ewentualny incydent naruszenia tego bezpieczeństwa.