Pilny komunikat Santander Bank. Pieniądze na kontach Polaków są zagrożone
Santander Bank zwrócił się do swoich klientów z pilnym komunikatem. Środki na kontach, które niektórzy gromadzili latami, mogą być zagrożone. Specjaliści poinformowali, jak należy się zachować i jakiego błędu nie popełnić pod żadnym pozorem, zwłaszcza teraz w okresie przedświątecznym.
Santander Bank ostrzega swoich klientów
Santander Bank wystosował specjalny komunikat , który udostępnił za pośrednictwem mediów społecznościowych. W obawie o środki zgromadzone na kontach swoich klientów ostrzega, aby nie wpaść w pułapkę naciągaczy. Jak wiadomo, oszuści mają całą gamę sposobów na wyłudzenie pieniędzy, a jeden z nich w ostatnim czasie jest zwłaszcza popularny. Bank ostrzega: nigdy nie popełnij tego błędu.
Czytaj więcej: Będzie nowy dzień wolny od pracy w 2025 roku? Wcale nie chodzi o Wigilię
Apel do klientów Santander Bank
Na Facebooku Santander Bank Polska pojawił się wpis, w którym bank ostrzega swoich klientów :
Oszuści nagminnie podszywają się pod nasz bank - pisze Santander Bank.
Okazuje się, że oszuści, chcąc sprowokować klientów banku do pobrania złośliwego oprogramowania, wysyłają wiadomości z linkiem. Pod żadnym pozorem nie należy w nie klikać — nieumyślny błąd może nadać oszustom dostęp do środków na koncie.
Istnieją jednak sposoby, aby rozpoznać, czy wiadomość SMS przesłana na telefon faktycznie pochodzi od banku . Warto zwrócić uwagę na kilka szczegółów. W ten sposób będzie mniejsze prawdopodobieństwo, że ulegniesz wpływom oszustów.
Bank podpowiada, jak rozpoznać oszusta
Santander Bank podpowiada swoim klientom, jak nie paść ofiarą oszustwa , ale z ich rad mogą skorzystać także wszyscy posiadacze kont bankowych. Wystarczy zwrócić uwagę na kilka szczegółów . Po pierwsze w wiadomościach wysyłanych przez naciągaczy często pojawiają się błędy ortograficzne i linki, w które chcą, aby kliknąć. To szczególne wyznaczniki, które powinny wzbudzić niepokój.
Oprócz tego, w treści często znajdują się informacje o wygaśnięciu konta, utracie jego ważności lub blokadzie aplikacji. W razie gdyby któryś z przykładów wzbudził niepewność klienta, najlepszym rozwiązaniem jest zawsze skontaktowanie się z bankiem, co zalecają również eksperci.
Wiemy, że możecie otrzymywać wiadomości e-mail oraz SMS, w których oszuści podszywają się pod nasz bank, informują o konieczności aktualizacji danych, czy ponownie rejestracji. W wiadomości znajduje się link, dzięki któremu zostajecie przekierowani do strony podszywającej się pod stronę naszej bankowości internetowej, po wpisaniu na niej danych do logowania, trafiają one w ręce przestępców. Nie klikajcie w podejrzane linki - pisze Santander Bank Polska w social mediach.