Pilny komunikat ZUS. Nie zrobisz jednej rzeczy, możesz pożegnać się z pieniędzmi
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina o aktualizacji danych. Świadczeniobiorcy, którzy zmieniają adres zamieszkania czy numer rachunku bankowego, bezzwłocznie powinni poinformować o tym instytucję. Jeśli tego nie zrobią, nie dostaną w terminie pieniędzy. ZUS wydał w tej sprawie specjalny komunikat.
ZUS przypomina o zmianie danych
W komunikacie, który ukazał się na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w piątek (15 grudnia), przypomniano, że “zbyt późno zmieniony numer konta bankowego może oznaczać późniejszą wypłatę emerytury”.
Urzędnicy zaznaczają ponadto, iż jeszcze gorzej jest, jeśli zmiana banku nie idzie w parze ze zmiana rachunku w ZUS. - Stary numer rachunku bankowego lub nieaktualny adres zamieszkania sprawiają, że do klientów ZUS nie docierają ani informacje ani przelewane przez Zakład pieniądze - czytamy.
Przedstawiciele instytucji uczulają więc na powyższe wszystkich, otrzymujących z ZUS jakiekolwiek pieniądze. Czy to emeryturę, czy rentę, czy 500 plus, czy też zupełnie inne świadczenia.
Zgłoszenia nie później niż 12 dni przed wypłatą
Na szczęście, nic nie jest stracone. Nawet jeśli rachunek bankowy będzie zamknięty, a ZUS nie będzie o tym wiedział, wysłane zasiłek, emerytura czy renta, wrócą z powrotem do niego.
ZOBACZ: Szykują się wielkie zmiany dotyczące L4. Wiele osób w Polsce się ucieszy
Jeśli komuś zależy zatem na punktualnym otrzymaniu pieniędzy, każdą zmianę adresu i numeru rachunku bankowego powinien zgłosić najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem , w którym nastąpić ma wypłata.
Rzeczniczka ZUS na Dolnym Śląsku Iwona Kowlaska-Matis tłumaczy, że zmiana danych to nic skomplikowanego i trwa chwilę. Można jej dokonać poprzez swoje indywidualne konto na PUE ZUS lub osobiście w każdej placówce ZUS.
Gorący apel do świadczeniobiorców
Sprawa może wydawać się oczywista, ale zapominanie o poinformowaniu ZUS, że zmieniło się konto w banku, wcale nie jest sporadyczne. Ludzie bardzo często nie dotrzymują także koniecznych terminów, a później narzekają, że pieniędzy nie otrzymali w terminie.
Właśnie dlatego Kowalska-Matis apeluje, by nie zwlekać z dostarczeniem ZUS-owi koniecznych informacji: nowego adresu zamieszkania lub nowego numeru rachunku bankowego .
ZOBACZ: Można dostać 2 tys. zł specjalnej renty. Jakie warunki należy spełnić?
Osoby mieszkające na co dzień w Polsce zmianę danych adresowych, osobowych lub rachunku bankowego mogą złożyć na druku EPZ. Formularze dostarczamy osobiście do placówki ZUS, wysyłamy pocztą lub przekazujemy elektronicznie poprzez PUE ZUS.
Źródło: rynekzdrowia.pl