PKO BP: Nowości w serwisie iPKO i aplikacji IKO. Spore ułatwienia dla klientów
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Jakie zmiany na stronie internetowej wprowadził PKO BP
-
Jak odnaleźć się w tych modyfikacjach
-
Jakie nowe funkcje czekają na klientów w aplikacji IKO
PKO BP wprowadza oznaczenia graficzne do historii transakcji
PKO BP to największy bank w Polsce, w którym konto posiada ponad 11 mln użytkowników. Pozycja lidera zobowiązuje, dlatego też PKO BP systematycznie modernizuje swoje serwisy, aby były jeszcze bardziej przystępne i intuicyjne.
Najnowsze zmiany w PKO BP dotyczą serwisu z poziomu przeglądarki internetowej na komputerze stacjonarnym, laptopie i tablecie. Portal dobreprogramy.pl podaje, że na stronie pojawiły się ikony graficzne. Oznaczenia różnią się w zależności od rodzaju transakcji. Inny znak widnieje przy płatności kartą płatniczą, a inny przy płatnościach mobilnych w internecie i sklepach stacjonarnych.
Własną grafikę mają także operacje realizowane w bankomatach i wpłatomatach, autooszczędzanie, zlecenia zmienne, przelewy podatkowe oraz do ZUS . Dzięki temu użytkownicy PKO BP mogą dużo łatwiej poruszać się po historii transakcji i szybciej znaleźć konkretną pozycję.
Oznaczenia graficzne to nie jedyna zmiana, jaką PKO BP wprowadził w serwisie internetowym. W ostatnim czasie PKO BP uprościł także proces uaktualniania danych osobowych. W celu zmiany numeru telefonu, adresu e-mail lub danych w dowodzie osobistym należy przejść do ustawień w serwisie iPKO.
Zmiany w aplikacji mobilnej IKO
Poza modernizacją serwisu internetowego PKO BP wprowadził także trzy dodatkowe funkcje dla użytkowników aplikacji IKO. Pierwsza zmiana spodoba się osobom, które korzystają z przelewów na numer telefonu.
Od niedawna użytkownicy zyskali opcję sprawdzania, do kogo mogą w ten sposób wysłać pieniądze. Wystarczy, że uruchomią funkcję oznaczania odbiorców Blik w skrzynce kontaktów. Przy osobach, które korzystają z tej usługi pojawi się logo Blik.
Co więcej, użytkownicy mogą potwierdzać niektóre operacje przy użyciu czujnika biometrycznego . Jak włączyć tę funkcję? Wystarczy wejść w „ustawienia”, następnie w ikonę „biometria”, później „logowanie i rejestracja”, a na koniec „autoryzacja operacji biometrią”. Jeżeli czujnik nie zadziała to aplikacja poprosi o autoryzację przy użyciu kodu PIN.
Najnowsza, trzecia zmiana weszła w życie 2 kwietnia. Dzięki niej użytkownicy mogą kasować bilety komunikacji miejskiej przy użyciu kodu QR w IKO. Czas na skasowanie biletu to 10 sekund. Kolejna transakcja będzie możliwa dopiero po upływie 5 minut.
Co ciekawe, aplikacja IKO pozwala również na przedłużenie ważności biletu czasowego. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i zaznaczyć opcję „przedłuż ważność”. Użytkownik może wybrać taki sam bilet lub zdecydować się na zupełnie inny.
Wszystkie te modyfikacje mają ułatwić klientom PKO BP poruszanie się po wirtualnej rzeczywistości w czasie koronawirusa. - Zwłaszcza teraz w dobie pandemii mobilna bankowość i cyfrowe usługi ułatwiają użytkownikom IKO bezpieczne funkcjonowanie i pomagają zachować dystans społeczny - przyznał Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO BP.