biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Finanse > PKO BP z ważnym komunikatem. Problemy klientów banku w trakcie majówki
Julia Bogucka
Julia Bogucka 29.04.2025 08:31

PKO BP z ważnym komunikatem. Problemy klientów banku w trakcie majówki

PKO BP
Fot. Marek BAZAK/East News

Jeszcze dziś wielu klientów bankowości doświadczy problemów związanych z korzystaniem z poszczególnych funkcji. To ważna informacja szczególnie dla konkretnej grupy osób. Oficjalny komunikat PKO BP właśnie obiega media, wiadomo, czego i kiedy można się spodziewać. Ostatnie wydarzenia mogą wzmagać emocje.

Bankowość elektroniczna dziś jest priorytetem

​Bankowość w naszym kraju dynamicznie się rozwija, a Polacy coraz chętniej korzystają z nowoczesnych usług finansowych. Według danych Banku Światowego ponad 96 proc. Polaków posiada konto w banku, a na koniec 2024 roku instytucje obsługiwały 39,6 mln kont osobistych typu ROR, co oznacza wzrost o milion w porównaniu do poprzedniego roku.

bankomat pieniądze.jpg
Fot. DAPA Images/CanvaPro

W przypadku bankowości elektronicznej, na koniec 2024 roku 43 mln klientów miało podpisane umowy o dostęp do niej. ​Tym samym z bankowości elektronicznej aktywnie korzystało 28,5 mln klientów, mowa o osobach, które logowały się przynajmniej raz w miesiącu. Na popularności zyskuje również bankowość mobilna, na co jasno wskazują statystyki. Na koniec 2024 roku liczba aktywnych użytkowników aplikacji o tym charakterze wyniosła 23,8 mln, z czego 18 mln to tzw. użytkownicy "mobile only”, korzystający wyłącznie z aplikacji mobilnych.

Z tych statystyk jasno wynika, że korzystanie z banków w Polsce jest priorytetem dla znakomitej większości obywateli. Stąd wszelkie problemy z ich funkcjonowaniem, szczególnie jeśli chodzi o bankowość elektroniczną, mogą znacznie utrudnić wiele istotnych procesów. Teraz media obiegła nowa informacja na temat podobnych komplikacjach.

Patryk Wołosz, Andrzej Domański
Dług Polski przekroczy krytyczną granicę. Konstytucja do zmiany?
Tańsze bilety kolejowe na majówkę. W góry i do popularnych uzdrowisk za grosze: trzeba się spieszyć Dubajska czekolada to nie wszystko, oto hit komunijny w tym sezonie. Cena z kosmosu

Problemy w funkcjonowaniu systemów elektronicznych są realne

W ostatnich latach odnotowano przypadki awarii systemów bankowych, które uniemożliwiały klientom dostęp do bankowości internetowej i mobilnej. Takie sytuacje mogą wynikać z przeciążeń systemów, błędów technicznych czy prac konserwacyjnych. Choć banki starają się minimalizować ryzyko takich incydentów, całkowite ich wyeliminowanie jest trudne.

Rozwój bankowości elektronicznej niesie ze sobą również wzrost zagrożeń ze strony cyberprzestępców, takich jak phishing, czyli podszywanie się pod instytucje finansowe w celu wyłudzenia danych logowania, a także instalowanie na urządzeniach użytkowników programów szpiegujących, które mogą przechwytywać dane.

hasło tablet.jpg
Fot. indra projects/Pexels/CanvaPro

Dokładnie dziś zdaliśmy sobie sprawę z tego, że prąd, a co za tym idzie funkcjonowanie licznych elektronicznych usług, w tym bankowości, nie jest wcale tak oczywisty. Kilka minut po godzinie 12 na Półwyspie Iberyjskim doszło do blackoutu, a więc całkowitej przerwy w dostawach energii elektrycznej na dużym obszarze. Problem dotknął początkowo Portugalię i Hiszpanię, później media obiegła informacja o podobnych kłopotach w części Francji, Belgii czy Andorze. W pierwszym z wymienionych państw naprawa może trwać nawet tydzień.

W związku z tymi wszystkimi doniesieniami świadomość tego, jak bardzo elektroniczne usługi są istotne w naszym życiu, każda informacja o potencjalnych problemach w funkcjonowaniu bankowości jest na wagę złota. Właśnie dowiedzieliśmy się o komunikacie jednej z popularnych instytucji.

Zobacz: Ostatnia szansa dla podatników. Mogą to zrobić tylko do środy. Potem będą żałować

Bank alarmuje o problemach w funkcjonowaniu

Pojawiły się najnowsze informacje na temat potencjalnych problemów w funkcjonowaniu usług jednego z popularniejszych banków. Według najnowszych danych obsługuje on ponad 12 milionów klientów. Zdecydowana większość z nich, około 11,3 miliona, to klienci indywidualni.

Bank PKO BP poinformował o planowanych pracach serwisowych w swojej aplikacji mobilnej IKO, które odbędą się w nocy z 28 na 29 kwietnia 2025 roku. Jak podano w oficjalnym komunikacie:

Od poniedziałku 28.04.2025 od godz. 22:00 do wtorku 29.04.2025 do godz. 00:30 zaplanowaliśmy prace w aplikacji IKO, w związku z tym nie będzie można kupić biletów komunikacji miejskiej i opłacić parkingu. Wszystkie pozostałe usługi będą działać bez zakłóceń. Przepraszamy za utrudnienia - czytamy.

Oznacza to, że w trakcie dwugodzinnego okna serwisowego użytkownicy IKO nie będą mieli dostępu do funkcji zakupu biletów komunikacji miejskiej ani opłacania miejsc parkingowych. Bank zapewnia jednak, że wszystkie pozostałe funkcje aplikacji, takie jak przelewy, sprawdzanie salda czy płatności BLIK, będą działały bez żadnych zakłóceń.

Regularne aktualizacje i modernizacje systemów bankowych, w tym aplikacji mobilnych, są konieczne, aby zapewnić ich stabilność, bezpieczeństwo oraz wprowadzać nowe funkcjonalności. Chociaż czasowe utrudnienia mogą być dla użytkowników niedogodne, to prace te mają na celu dalsze usprawnienie usług.

Bank PKO BP przeprosił swoich klientów za wszelkie niedogodności związane z planowanymi pracami.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: