BiznesINFO.pl Polska i Świat Polsat żegna stare logo, Plus także dostanie nowe. Komentatorzy są podzieleni
Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS

Polsat żegna stare logo, Plus także dostanie nowe. Komentatorzy są podzieleni

12 czerwca 2021
Autor tekstu: Maria Glinka

Polsat zdecydował się odświeżyć swój wizerunek poprzez radykalną zmianę kultowego logotypu. Po latach zniknie także popularne logo, którym posługiwał się Plus. Komentatorzy przyjęli te modyfikacje z chłodnym optymizmem.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Od kiedy Polsat posługiwał się kultowym logotypem

  • Z czego wynikają zmiany

  • Jaki ich jest ich odbiór

Polsat żegna słoneczko, Plus idzie w jego ślady

Polsat posługiwał się żółtym logotypem ze słońcem przez 15 lat. Krzyżyk i kreska tworzące uśmiechniętą twarz rozpoznaje każdy - nawet ten, kto nie ma numeru w Plusie. Po latach podmioty zdecydowały się na poważne wizerunkowe modyfikacje.

Zarówno Polsat, jak i Plus stawiają na prostotę. Z najnowszego komunikatu Grupy wynika, że Polsat będzie opatrzony żółtym, pofalowanym kołem z nazwą stacji na dole. Z kolei nowe logo Plusa to zielone kółko ze znakiem krzyżowym i napisem „Plus”.

Za tymi zmianami kryje się jednak bardziej przemyślana koncepcja. Polsat przekonuje, że kolor żółty ma akcentować energię, optymizm i radość płynące ze słońca. Z kolei barwa zielona oznacza rozwój i innowacje z jednoczesną troską o środowisko.

Skąd te zmiany? W ten sposób Grupa chce ujednolicić swoją wizualną identyfikację. Portal tabletowo.pl podaje, że Grupa Polsat jest bowiem właścicielem operatora sieci Plus - Polkomtela, a dotychczas logotypy zdecydowanie się różniły.

Polsat i Plus - nowe logo
Polsat i Plus - nowe logo

Jak na te zmiany zareagowali Polacy? Z umiarkowanym entuzjazmem. W sieci pojawiły się już komentarze, że nowe logo Polsatu to jedynie wariacja na temat kultowego znaku Pepsi. Z kolei dla niektórych logo Plusa do złudzenia przypomina znak Xboxa.

Nie brakuje także opinii, że nowe logotypy to nic innego, jak zwyczajne, pokolorowane piłki. Mimo tego część komentatorów chwali Grupę Polsat za chęć ujednolicenia wizerunku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Polsat dopiero rozpoczyna prawdziwą rewolucję

Nowe logotypy i wizualne zbliżenie Polsatu i Plusa to nie wszystko. Grupa zamierza jeszcze bardziej podkreślić powiązania poprzez zmianę nazwy. Nowy podmiot będzie określany mianem „Grupa Polsat Plus”.

Z komunikatu Grupy wynika, że jest to dopiero pierwszy etap nowej strategii komunikacji. Jednak następne zmiany będą wprowadzane stopniowo, aby odbiorcy mieli czas, aby oswoili się z dotychczasowymi modyfikacjami. Polsat jest bowiem świadomy, że gwałtowna rewolucja mogłaby wpłynąć niekorzystnie na jego wizerunek.

Wyniki finansowe Grupy Polsat

Grupa Polsat to od lat jeden z czołowych graczy na polskim rynku. Potwierdzają to także najnowsze szacunki finansowe.

W I kwartale 2021 r. Grupa Polsat zarejestrowała wzrost przychodów o prawie 5 proc. do 3 mld zł. Z kolei zysk netto opiewał na 390 mln zł. Fakt donosi, że jest aż dwukrotny wzrost.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl

Obserwuj nas w
autor
Maria Glinka

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych i studentka dziennikarstwa na UW. Pierwsze doświadczenia w branży dziennikarskiej zdobywała w stacji TVN i na portalu Euractiv. Wielbicielka filmów Alejandro Innaritu, reportaży książkowych i filmowych, zwłaszcza na temat polityki oraz społecznych problemów w wymiarze globalnym i lokalnym.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat