Polsat żegna stare logo, Plus także dostanie nowe. Komentatorzy są podzieleni
Polsat zdecydował się odświeżyć swój wizerunek poprzez radykalną zmianę kultowego logotypu. Po latach zniknie także popularne logo, którym posługiwał się Plus. Komentatorzy przyjęli te modyfikacje z chłodnym optymizmem.
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Od kiedy Polsat posługiwał się kultowym logotypem
-
Z czego wynikają zmiany
-
Jaki ich jest ich odbiór
Polsat żegna słoneczko, Plus idzie w jego ślady
Polsat posługiwał się żółtym logotypem ze słońcem przez 15 lat. Krzyżyk i kreska tworzące uśmiechniętą twarz rozpoznaje każdy - nawet ten, kto nie ma numeru w Plusie. Po latach podmioty zdecydowały się na poważne wizerunkowe modyfikacje.
Zarówno Polsat, jak i Plus stawiają na prostotę. Z najnowszego komunikatu Grupy wynika, że Polsat będzie opatrzony żółtym, pofalowanym kołem z nazwą stacji na dole. Z kolei nowe logo Plusa to zielone kółko ze znakiem krzyżowym i napisem „Plus”.
Za tymi zmianami kryje się jednak bardziej przemyślana koncepcja. Polsat przekonuje, że kolor żółty ma akcentować energię, optymizm i radość płynące ze słońca. Z kolei barwa zielona oznacza rozwój i innowacje z jednoczesną troską o środowisko.
Skąd te zmiany? W ten sposób Grupa chce ujednolicić swoją wizualną identyfikację. Portal tabletowo.pl podaje, że Grupa Polsat jest bowiem właścicielem operatora sieci Plus - Polkomtela, a dotychczas logotypy zdecydowanie się różniły.
Jak na te zmiany zareagowali Polacy? Z umiarkowanym entuzjazmem. W sieci pojawiły się już komentarze, że nowe logo Polsatu to jedynie wariacja na temat kultowego znaku Pepsi. Z kolei dla niektórych logo Plusa do złudzenia przypomina znak Xboxa.
Nie brakuje także opinii, że nowe logotypy to nic innego, jak zwyczajne, pokolorowane piłki. Mimo tego część komentatorów chwali Grupę Polsat za chęć ujednolicenia wizerunku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polsat dopiero rozpoczyna prawdziwą rewolucję
Nowe logotypy i wizualne zbliżenie Polsatu i Plusa to nie wszystko. Grupa zamierza jeszcze bardziej podkreślić powiązania poprzez zmianę nazwy. Nowy podmiot będzie określany mianem „Grupa Polsat Plus”.
Z komunikatu Grupy wynika, że jest to dopiero pierwszy etap nowej strategii komunikacji. Jednak następne zmiany będą wprowadzane stopniowo, aby odbiorcy mieli czas, aby oswoili się z dotychczasowymi modyfikacjami. Polsat jest bowiem świadomy, że gwałtowna rewolucja mogłaby wpłynąć niekorzystnie na jego wizerunek.
Wyniki finansowe Grupy Polsat
Grupa Polsat to od lat jeden z czołowych graczy na polskim rynku. Potwierdzają to także najnowsze szacunki finansowe.
W I kwartale 2021 r. Grupa Polsat zarejestrowała wzrost przychodów o prawie 5 proc. do 3 mld zł. Z kolei zysk netto opiewał na 390 mln zł. Fakt donosi, że jest aż dwukrotny wzrost.
Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl