BiznesINFO.pl Handel Polska drogeria znika z rynku. Wcześniej rozda towar za grosze. Padła ważna data
Fot. Unsplash/alexey turenkov

Polska drogeria znika z rynku. Wcześniej rozda towar za grosze. Padła ważna data

2 grudnia 2024
Autor tekstu: Michał Górecki

Jedna z drogerii, marek spółki Eurocash, polskiego przedsiębiorstwa, które zarządza większością pakietów dużych graczy na rynku spożywczym - ogłosiła ostateczne rozwiązanie działalności. Najpierw sieć zwijała poszczególne tradycyjne punkty sprzedaży, teraz znika także z sieci. Dla klientów i klientek to okazja na wyjątkowo tanie zakupy.

Kontigo upada po raz drugi: tym razem w sieci

Kontigo , marka Eurocash obsługująca segment kosmetyczny, do 2019 r. liczyła w Polsce 32 salony. Jeszcze wówczas, przed pandemią COVID-19, zapowiadała stały i stabilny rozwój wraz z kolejnymi punktami sprzedaży tradycyjnej. Ale z końcem 2022 r. trend okazał się oczywisty, Eurocash rezygnował z kolejnych salonów, aż do lipca br., kiedy serwis Wirtualne Media przekazał za spółką o likwidacji ostatnich 15 lokalizacji. Dotąd, mimo fizycznej nieobecności sklepów, Kontigo sprzedawało produkty online, ale przyszedł czas i na ten kanał.

Zobacz też: Fiński gigant rezygnuje z biznesu w Niemczech: skorzystać mają Polacy. Ale jest problem

Glovo rozszerza ofertę. Już nie jedzenie - jest nowy hit, a będzie kolejny

Gigantyczne przeceny na koniec Kontigo

W poniedziałkowy poranek 2 grudnia marka Kontigo poinformowała w mediach społecznościowych, że sklep przestanie istnieć 15 grudnia. Jednocześnie firma podtrzymuje, że wszystkie klientki i klienci, którzy wyrobili w sieci kartę podarunkową - mogą z niej skorzystać, ale tylko do ostatniego dnia działania sieci. 15 grudnia jest datą graniczną, a firma - pozbywając się stanów magazynowych - przecenia produkty do nawet 80 proc.

Kontigo przecenia kosmetyki o 80 proc. Gigantyczna oferta

Oferta, dostępna na oficjalnej stronie sklepu, obejmuje od kosmetycznej, przez akcesoria higieniczne, po kremy i odżywki do włosów i ciała. Niektóre z tych produktów są oznaczone jako “krótki termin” - co oznacza, że ich sugerowany przez producenta termin ważności mija za mniej, niż 2 miesiące. Tym produktom statystycznie przypisana jest największa promocja.

Zrzut ekranu 2024-12-02 222928.png
Kontigo.com.pl

W zakładce “Kiermaszu kosmetycznym” chętni i chętne znajdą produkty z przeceną do 80 proc., poza tym Kontigo prowadzi akcje promocyjne "Black Days: -40 proc". i “Hity promocyjne” - które dotyczą wybranych marek. Dostępne są np. przeceny 30 proc. dla Neonail, 20 proc. dla Veoli Botanica, 25 proc. dla Resibo, 30 proc. - Apis Natural Cosmetics, 30 proc. - Paese, 30 proc. - Missha i 40 proc. - Ingrid Cosmetics.

Polski kolos odzieżowy upada. Zadłużeni po uszy przygotowali już "szalupę"
Obserwuj nas w
autor
Michał Górecki

Dziennikarz portalu BiznesINFO, gościnnie piszę dla Goniec.pl. Opisywałem relacje sektora samorządowego z NGO w trakcie i po kampanii wyborczej w 2018 r. Przez 3 lata pisałem o najciekawszych procesach karnych i cywilnych z południowej Polski. Zanim Justin Welby koronował Karola III, rozmawiałem z Brytyjczykami na Westminster, a po koronacji – z tymi skandującymi „Not my King”. Opisywałem drogę synodalną w Kościele Powszechnym i jej lokalne ścieżki w polskich parafiach. Współpracowałem z reprezentantami firm dealerskich, żeby opisać przemiany gospodarcze i społeczne z przełomu wieków i zrelacjonować najbardziej efektywne praktyki marketingowe. Jeśli nie odbieram, to znaczy, że jestem z psem w lesie.
[michal.gorecki@biznesinfo.pl]

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat