Polska firma rozbija bank. Nowe salony na Zachodzie i promocje w Lidlu jednocześnie
Polska firma luksusowa z segmentu galanterii skórzanej z 1990 r., notowana na giełdzie od 2015 r., publikuje wyniki finansowe za II. kwartał 2024 r. Jest dobrze, choć segment rynku ma problemy, o czym raportuje GUS. W tym czasie firma z Poznania rośnie na rynkach Zachodu, debiutując w Austrii, Niemczech i planując nowe sklepy w Rumunii, oraz - być może reaktywnie w stosunku do rynku - wprowadzając promocje w Lidlu.
Wittchen podsumowuje II kwartał 2024 r. Świetne wyniki, spadek detalu
Wittchen, polskie przedsiębiorstwo coraz lepiej kojarzone także i poza Polską z segmentem premium (marką luksusową), publikuje wyniki finansowe za II. kwartał 2024 r., a przy tym zapowiada plany rozwoju. Całościowo II.Q w wykonaniu Wittchena to wzrost przychodów o 2 p. proc. rdr. - do 112,1 mln zł. Ten wynik rozbity na poszczególne kategorie daje nieco mniej jednoznaczny obraz, bo w segmencie detalicznym (jednostkowym) sprzedaż spadła o 1 p. proc., generując wynik 94,8 mln zł. Wzrosła za to sprzedaż B2B - 17,3 mln zł (wobec 14,5 mln zł z 2023 r., +19 proc. rdr.).
Zobacz też: Akcje Nike najniżej od lat. Gigant z USA zmuszony do walki cenowej. To przestroga dla rynku
Polski konsument w ogonie Europy. Gonimy Niemcy, a wyprzedzają nas CzechyWittchen o rynku: wysoka wrażliwość klientów
Prezes spółki Jędrzej Wittchen, komentując wyniki rodzinnego biznesu, ocenia, że w II. kwartale firma odnotowała “lekki wzrost przychodów ze sprzedaży, pomimo dużo bardziej wymagającego otoczenia rynkowego niż przed rokiem”. O tym, jak mówi, świadczą raportowane przez GUS kilkunastoprocentowe spadki rdr. w sprzedaży detalicznej w kategorii tekstylia, odzież i obuwie.
Obserwujemy utrzymującą się wysoką wrażliwość konsumentów na ceny, której towarzyszy agresywna polityka cenowa naszych konkurentów. Z kolei umocnienie się złotego wobec euro miało niekorzystny wpływ na wartość sprzedaży zagranicznej (wyrażonej w polskiej walucie), odpowiadającej za około 1/5 przychodów naszej grupy - mówi.
Wittchen w Lidlu. Torebki za 99 zł już w lipcu. Kiedy premiera promocji?
Wittchen, być może reaktywnie w stosunku do rynku, wprowadza w lipcu promocję w sklepach sieci Lidl. Letnie interpretacje damskich torebek będą dostępne od 99 zł, podobnie plecaki. Premiera przewidziana jest na poniedziałek 8 lipca. Z oświadczenia niemieckiej sieci wynika, że produkty Wittchen będą dostępne do soboty 13 lipca. Serwisy modowe precyzują w tyk kontekście, że kooperacja Lidl-Wittchen nie jest pierwszyzną, a podobne promocje zwykle wyprzedają się błyskawicznie.
Zobacz też: ZUS: rosną wydatki na obcokrajowców. To kluczowa informacja
Wittchen: debiut w Niemczech, Austrii i plany na Rumunię
Przy wszystkich problemach rynku Wittchen utrzymuje stabilną sprzedaż - co zauważa sam prezes: “[…] sprzedaż Grupy Wittchen należy uznać za dobry rezultat. Jest on jednak poniżej naszych ambicji” - dodaje. Komentując plany na kolejną część 2024 r. wspomina o planach na rynek w Rumunii, gdzie nie tak dawno debiutowała choćby polska Żabka, ale też dotychczasowych debiutach: w 2023 r. w Niemczech i Austrii, zarówno stacjonarnie jak online.
Naszym celem pozostaje wzrost sprzedaży w całym 2024 roku. Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju, skupiając się na […] kanale e-commerce i ekspansji na rynkach zagranicznych. W tym roku uruchomiliśmy już własny e-sklep w Austrii, a także pierwsze sklepy stacjonarne z logo Wittchen w Niemczech i Austrii, wzmacniając tym samym naszą obecność krajach niemieckojęzycznych. Niebawem zamierzamy też otworzyć kolejne salony w Rumunii - precyzuje.