Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Polska firma w centrum uwagi. CCC wystrzeliło, buty wygrały z Orlenem
Sebastian Mikiel
Sebastian Mikiel 25.09.2024 20:07

Polska firma w centrum uwagi. CCC wystrzeliło, buty wygrały z Orlenem

None
Foto: ARKADIUSZ ZIOLEK / East News

Notowania CCC, producenta obuwia, niespodziewanie wzrosły, a inwestorzy zareagowali entuzjastycznie. Firma pochwaliła się znaczącymi wynikami finansowymi, które odwróciły trend na giełdzie i przyciągnęły uwagę. Co kryje się za tym wystrzałem? Oto, co wpłynęło na nagłe ożywienie wokół spółki.

Gwałtowny wzrost notowań CCC po publikacji wyników

Po publikacji najnowszych wyników finansowych akcje CCC wzrosły aż o 10 proc., osiągając najwyższy poziom od ponad pięciu lat. Wartość jednej akcji wzrosła do 168 zł (do wieczora kwota poszybowała jeszcze do 178 zł), co przełożyło się na wycenę całego biznesu na poziomie 11,5 mld zł. To niezwykły skok, biorąc pod uwagę, że jeszcze we wtorek akcje były wyceniane na 152 zł. W środę 25 czerwca na GPW CCC ustępuje, pod względem obrotów, tylko Dino Polska.

Zrzut ekranu 2024-09-25 195818.png
Źródło: GPW/Google

Powód tego wzrostu jest prosty – CCC opublikowało znakomite wyniki za drugi kwartał roku obrotowego 2024/2025, który obejmuje okres od maja do lipca. Zysk netto grupy wzrósł do 272,8 mln zł, co jest znaczącym skokiem w porównaniu z 33,7 mln zł rok wcześniej. Jeszcze bardziej imponujący jest wzrost zysku EBITDA, który wyniósł 407 mln zł, czyli o 82 proc. więcej niż przed rokiem.

Zrzut ekranu 2024-09-25 200512.png
Źródło: GPW/najwyższe obroty w środę 25.09.24 r.
Znana sieć paliwowa opuszcza Polskę. Tu już nie zatankujesz IMGW bije na alarm: w Polsce zaatakuje pierwszy mróz. Krytyczna sytuacja w kilku miejscach

Wysokie marże i sukces marki HalfPrice

Na sukces finansowy CCC złożyło się wiele czynników, w tym poprawa marż brutto, które wzrosły o 4 punkty procentowe w porównaniu do zeszłego roku. Największą rolę odegrała tutaj marka HalfPrice, której marże brutto były wyższe aż o 13 punktów procentowych.

Powyższe jest efektem dobrej, stale rozwijanej, atrakcyjnej oferty produktowej, lepszych warunków zakupu kolekcji oraz konserwatywnej polityki cenowej we wspomnianych szyldach – poinformowała firma w swoim komunikacie.

Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, że sprzedaż grupy CCC w ostatnim kwartale wyniosła 2,6 mld zł, co stanowi wzrost o 7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. HalfPrice, dzięki swojej rosnącej popularności, zanotowało wzrost przychodów o 22 proc., podczas gdy inna marka grupy, Modivo, zyskała 2 proc.

Redukcja kosztów w CCC i wzrost powierzchni handlowej

Imponujące wyniki finansowe to nie tylko zasługa rosnących przychodów, ale także efektywnej redukcji kosztów. Pomimo wzrostu powierzchni handlowej grupy CCC o 7 proc., firma zdołała zredukować koszty operacyjne średnio o 2 proc. W samym tylko segmencie CCC koszty spadły o 3 proc., co oznacza, że firma osiągnęła ósmy z rzędu kwartał oszczędności w ujęciu rok do roku.

W sumie, w pierwszym półroczu roku obrotowego 2024/2025, CCC wypracowało zysk w wysokości 332 mln zł. To diametralna zmiana w porównaniu do 106 mln zł straty, którą spółka zanotowała w analogicznym okresie rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wyniosły 4,85 mld zł, co oznacza wzrost w stosunku do 4,49 mld zł rok wcześniej.

Po imponujących wynikach finansowych, akcje CCC gwałtownie wzrosły, osiągając najwyższą wartość od pięciu lat. Firma udowodniła, że potrafi zarządzać kosztami, rozwijać powierzchnię handlową i jednocześnie poprawiać marże, co sprawiło, że stała się jednym z bohaterów giełdy. Inwestorzy z niecierpliwością czekają na dalszy rozwój sytuacji, a CCC potwierdza swoją silną pozycję na rynku obuwia i modowych akcesoriów.