Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Popularna marka wróciła do Biedronki. Negocjacje trwały niemal rok
Maria Gil-Sobczyk
Maria Gil-Sobczyk 28.12.2022 08:49

Popularna marka wróciła do Biedronki. Negocjacje trwały niemal rok

Biedronka-sklep-wejście-logo-biznesinfo
Biznesinfo

Negocjacje między firmą PepsiCo a Jeronimo Martins Polska trwały prawie rok i zakończyły się powrotem popularnych chipsów Lay's na półki sklepowe Biedronki — donoszą wirtualnemedia.pl. Głównym źródłem konfliktu pomiędzy firmami były ceny. 

Chipsy Lay’s z powrotem w Biedronce

Chipsy Lay’s zniknęły z oferty popularnej sieci dyskontów z początkiem 2022 roku. Jak czytamy w portalu Business Insider, powodem był spór o ceny. Celem Jeronimo Martins Polska była bowiem sprzedaż produktów jak najtaniej, by przyciągnąć konsumentów, a firma PepsiCo chciała zarobić.

Inflacja i rosnące koszty utrzymania przedsiębiorstw nie ułatwiały negocjacji, które jednak po prawie roku zakończyły się porozumieniem. Popularne produkty spożywcze marki PepsiCo wróciły do oferty Biedronki jeszcze przed świętami — znalazły się w gazetce promocyjnej dyskontu obowiązującej od 22 grudnia.

Na półki sklepowe trafiły nie tylko klasyczne smaki chipsów takie jak zielona cebulka, paprykowe czy solone, ale też rodzaj Lay’s Oven Baked o smaku jogurtu z ziołami oraz grillowanej papryki.

Oba warianty chipsów są dostępne w ofercie Biedronki za 6,99 zł (przy czym waga klasycznych jest nieco większa niż w przypadku Oven Baked).

Biedronka-gazetka-22.12-cena Lays

Co jeszcze można znaleźć w ofercie PepsiCo?

PepsiCo jest jednym z największych na świecie producentów i sprzedawców produktów spożywczych oraz napojów bezalkoholowych. Poza chipsami Lay’s amerykańskie przedsiębiorstwo jest też właścicielem marek takich jak Pepsi, Fanta, Mountain Dew, 7Up, Lipton Ice Tea, Krystaliczne Źródło, Lavazza, Toma, Doritos, Cheetos i Sunbites.