Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Technologie > Poważna awaria w mBanku. Klienci nie mogą płacić BLIK-iem
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 10.04.2024 13:46

Poważna awaria w mBanku. Klienci nie mogą płacić BLIK-iem

telefon
Fot. Unsplash/naipo.de

Klienci mBanku zgłaszają poważne problemy z działaniem systemu płatności BLIK. Niemożliwe jest skorzystanie z jego najczęściej używanych funkcji, zalecane jest korzystanie z alternatywnych sposób przeprowadzania transakcji.

Awaria systemu BLIK w mBanku

Jak informuje serwis Interia, aktualnie klienci mBanku nie mogą w ogóle korzystać z płatności realizowanych za pośrednictwem systemu płatności BLIK. Niemożliwe jest wygenerowanie kodu pozwalającego na opłacanie transakcji, ale też dokonywanie przelewów na numer telefonów.

Nie jest jasne, jak wielu klientów banku dotknęła awaria i czy jest to problem powszechny. Liczba zgłoszeń w serwisie Down Detector wskazuje, że awaria jest poważna. Na zakupy do sklepu lepiej zabrać ze sobą tradycyjną kartę płatniczą lub gotówkę.

Co zrobić, gdy biletomat w autobusie nie działa? Sąd wydał orzeczenie

mBank weryfikuje zgłoszenia

mBank potwierdza, że problemy występują. W serwisie X opublikowana została krótka odpowiedź, informująca, że pracownicy są trakcie weryfikacji zgłoszeń. Tymczasowo zalecane jest, aby korzystać z innych form płatności.

Na tak wczesnym etapie bank nie zdecydował się na podzielenie się informacjami o skali występowania awarii, a tym bardziej informacjami co do jej ewentualnej przyczyny. Klientom mBanku, którzy mieli zamiar skorzystać z BLIK-a, pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość lub wybrać alternatywę.

Płatny BLIK w mBanku

Sytuacja może być dla klientów tym bardziej frustrująca, że w ostatnim czasie mBank zdecydował się wprowadzić opłaty za niektóre transakcje realizowane z użyciem BLIK-a. Chodzi przede wszystkim o wypłaty z bankomatów, które dotychczas były darmowe. Co prawda uruchomiono specjalne eKonto do usług, ale to nie przekonało klientów. Przed zamiarem migracji nie powstrzyma ich też awaria systemu, za korzystanie z którego są od niedawna dodatkowo obciążani.

Źródło: interia.pl

Powiązane
haker
Quiz sprawdzi, czy jesteś bezpieczny w internecie. Jeśli nie zdobędziesz 7/10 pkt., możesz mieć kłopoty