Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Technologie > Problem z biletami z aplikacji. Pasażerowie nagle na celowniku kontrolerów
Bartosz Onuczyński
Bartosz Onuczyński 09.07.2024 13:21

Problem z biletami z aplikacji. Pasażerowie nagle na celowniku kontrolerów

metro
Fot. Wojciech Olkusnik/East News

Pasażerowie MPK Łódź mają coraz większy problem z nowymi przepisami dotyczącymi zakupu biletów w aplikacji mobilnej. Mimo posiadania ważnego biletu, wielu z nich otrzymuje mandaty za rzekome opóźnienia w jego zakupie. Sprawa budzi emocje i prowadzi do licznych protestów.

Nieprecyzyjne przepisy i rosnące problemy

W grudniu łódzkie MPK wprowadziło zmiany w regulaminie, które miały na celu usprawnienie procesu zakupu biletów. Zgodnie z nowymi zasadami, pasażerowie muszą kupić bilet w aplikacji "przed rozpoczęciem podróży, jednak najpóźniej po wejściu do pojazdu"

Teoretycznie brzmi to prosto, jednak w praktyce staje się źródłem problemów. Wystarczy, że pasażer wsiądzie do zatłoczonego pojazdu na ostatnią chwilę i natychmiast ruszy, by pojawiły się trudności w zakupie biletu na czas. Wielu pasażerów, mimo posiadania ważnych biletów, otrzymuje mandaty za zbyt późne dokonanie transakcji, co wywołuje frustrację i protesty.

Darmowa aplikacja dla właścicieli kotów i psów. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce Irytują cię alerty RCB? Wkrótce możesz je dostać na Spotify

Reakcje pasażerów i krytyka ze strony radnych

Łodzianie, zaniepokojeni nowymi przepisami, założyli grupę "Poszkodowani przez MPK", aby wspólnie walczyć o sprawiedliwość. Ich historie pełne są przykładów sytuacji, w których kontrolerzy nie wykazują zrozumienia, wręczając mandaty za rzekome opóźnienia w zakupie biletów. 

Przykłady takie jak zakup biletu 14 sekund po ruszeniu pojazdu, czy niezdążenie z zakupem biletu z powodu tłoku, to tylko wierzchołek góry lodowej. Radny Tomasz Anielak z Rady Miejskiej w Łodzi podjął działania, by zmienić nieprecyzyjne przepisy, argumentując, że są one niesprawiedliwe wobec pasażerów, w tym osób starszych, matek z dziećmi i osób z niepełnosprawnościami.

ZOBACZ TAKŻE: Allegro zmienia zasady. Jeśli się nie dostosujesz, zablokują Ci konto

Brak odpowiedzi ze strony MPK i możliwe konsekwencje

Mimo licznych skarg i interwencji, MPK Łódź nie spieszy się z odpowiedzią. Wiceprezydent Łodzi, Adam Pustelnik, zapowiedział, że najpierw konieczne jest uzyskanie kompleksowej informacji od MPK. Pasażerowie jednak nadal otrzymują mandaty, co zniechęca ich do korzystania z aplikacji mobilnej do zakupu biletów

Problemy te mogą wpłynąć nie tylko na obecną sytuację, ale również na przyszłość korzystania z innych technologicznych rozwiązań, takich jak bilety na pociąg czy kasy samoobsługowe. Obecne przepisy nie uwzględniają realiów życia pasażerów, co może prowadzić do trwałego zniechęcenia do korzystania z nowoczesnych technologii.

Powiązane
haker
Quiz sprawdzi, czy jesteś bezpieczny w internecie. Jeśli nie zdobędziesz 7/10 pkt., możesz mieć kłopoty