Przelał córce 850 zł, pieniądze dostał ktoś inny. Lepiej na to uważać
Wielu Polaków korzysta na co dzień z przelewów BLIK. Pewien mężczyzna postanowił wysłać swojej córce 850 złotych za pomocą tej usługi. Jak się później okazało, nie wszystko poszło zgodnie z planem, a pieniądze trafiły na inne konto. Przedstawiamy szczegóły.
Przelał córce 850 zł, pieniądze dostał ktoś inny
Serwis money.pl przytacza historię pana Pawła, który jakiś czas temu podarował swojej córce telefon w abonamencie T-Mobile. Następnie założył dziewczynce konto w banku Millenium i jeszcze tego samego dnia przelał jej 850 złotych za pomocą BLIK-a.
Choć pieniądze powinny trafić do 9-latki niemal natychmiast, to przelew nie dotarł. Jak się później okazało, środki otrzymała zupełnie obca osoba, która jest posiadaczem konta w banku Pekao.
Zobacz także: Odszkodowanie za opóźniony lot. Tyle pieniędzy należy się w ramach rekompensaty
Zacznie się już jutro. Do Biedronki ustawią się długie kolejkiDlaczego przelew trafił na konto obcej osoby?
Okazuje się, że przyczyną całego zamieszania było to, że numer dziewczynki nie był przypisany do jej konta. Co ciekawe, numer był powiązany z kontem bankowym, ale nie był to rachunek 9-latki. Mamy tutaj do czynienia z tzw. recyklingiem numerów.
Jeśli ktoś rezygnuje ze swojego dotychczasowego numeru telefonu, to może on zostać przypisany do innego klienta. Pan Paweł nie miał o tym pojęcia w momencie, gdy podpisywał umowę z T-Mobile. Numer telefonu jego córki wciąż był przypisany do innego konta bankowego, dlatego pieniądze trafiły do obcej osoby.
Mężczyzna odzyskał swoje pieniądze
Jak informuje money.pl, mężczyzna interweniował w tej sprawie u operatora oraz w banku Millenium. Mężczyzna odzyskał swoje pieniądze, gdy portal zainteresował się historią pana Pawła. Choć banki nie ustosunkowały się do tej konkretnej sprawy, to wyjaśniono, jak zachować się w podobnej sytuacji.
BLIK umożliwia powiązanie numeru telefonu z nowym rachunkiem bankowym, nawet jeśli wcześniej numer przypisany był do innego rachunku w innym banku. Takiej rejestracji w systemie BLIK należy dokonać przed skorzystaniem z usługi za pośrednictwem aplikacji mobilnej Banku Millennium - informuje biuro prasowe banku Millenium, cytowane przez money.pl.