Przetrwał, ma się dobrze, dziś obchodzi urodziny. Kultowy polski komunikator Gadu-Gadu jest z nami od 23 lat
Dziś, czyli 15 sierpnia, swoje 23. urodziny obchodzi kultowy polski komunikator Gadu-Gadu (GG). Mało kto nie kojarzy charakterystycznego dźwięku nadchodzącej wiadomości GG, emotek, kultowych statusów dostępności “zaraz wracam, “dostępny”, czy opisów informujących o nastroju znajomego na liście kontaktów GG. Do komunikatora wciąż loguje się rocznie 1 mln użytkowników.
Wytrwałe słoneczko
Legenda GG jest wiecznie żywa i rozpala się na nowo. W szczycie popularności z komunikatora Gadu-Gadu korzystało 7 milionów osób, a nr GG był jednym tchem wymieniany wraz z numerem telefonu. Dzisiaj polski właściciel komunikatora chce przywrócić jego świetność, wprowadza nowe funkcje i rozpoczął akcję #RozpalamyGG — dzięki której każdy może zostać współwłaścicielem słoneczka.
Komunikator został oficjalnie po raz pierwszy udostępniony 15 sierpnia 2000 roku i szybko zdobył dużą popularność. Już pierwszego dnia zarejestrowało się 10 tys. osób. ”Niepowtarzalny charakter polskiego komunikatora internetowego to ewenement krajobrazu polskiego internetu, nadal dzisiaj mocno obecny, pomimo dużej popularności konkurencyjnych zagranicznych rozwiązań”, piszą właściciele GG. Rocznie w komunikatorze zalogowanych jest nieco ponad 1 mln użytkowników, a GG jest bardzo często wykorzystywane w komunikacji małych i średnich firm. To także jedna z niewielu polskich marek internetowych z początku lat dwutysięcznych, która przetrwała.
Cześć, poklikasz? Kultowe Gadu-Gadu wraca na podbój polskiego rynku, przygotowali niezły arsenał
Jeśli Twój kod PIN znajduje się na tej liście, to masz się czym martwić. Twoje pieniądze mogą być zagrożone Mamy powód do świętowania. Polacy w światowej czołówce w bardzo nietypowym konkursie związanym z kosmosemPopularny wśród wielu pokoleń
W przeprowadzonej pod koniec lipca br. ankiecie Panelu Ariadna, aż 91% pytanych internautów zna markę GG. Badanie to może każdy powtórzyć na co dzień, pytając przechodniów o tę nazwę. Tak silna świadomość marki świadczy o silnym fundamencie i dobrej prognozie na przyszłość. Według danych z badań, 54 proc. obecnych użytkowników to mężczyźni, a 43 proc. to kobiety. Zdecydowana większość użytkowników GG, bo aż 74 proc., to osoby poniżej 35 roku życia, blisko 37 proc. to młodzi internauci mający od 16 do 25 lat. Użytkownicy doceniają polską markę, szybkie i proste działanie komunikatora, dla wielu z nich ważny jest też sentyment.
Polski właściciel komunikatora, firma Fintecom, inwestuje w rozwój legendy, wprowadzając m.in. czatbot AmiGGo oparty na sztucznej inteligencji, Centrum Powiadomień, profile publiczne, wersję anglojęzyczną.
Zagadaj do sztucznej inteligencji na Gadu-Gadu. Wyłoniono imię dla bota GG
- Rozpalamy GG na nowo — mówi Romuald Remus z GG. - Jesienią rozpoczniemy akcję, w której każdy będzie mógł zostać współwłaścicielem komunikatora w ramach crowdfundingu. Naszym celem jest m.in. przepisanie oprogramowania GG na nowo, wprowadzenie szyfrowania rozmów end2end oraz udostępnienie połączeń audio-video. Obecnie pracujemy też intensywnie nad wersją GG dedykowaną dla przedsiębiorców i instytucji, w odpowiedzi na ich liczne prośby i potrzeby oraz pytania ze strony użytkowników. Testujemy też wirtualny portfel GG, dzięki któremu użytkownicy komunikatora będą mogli błyskawicznie przelewać między sobą pieniądze bezpośrednio w Gadu-Gadu. Plany GG sięgają daleko poza granice Polski. Producent Właściciel już oferuje wersję angielskojęzyczną komunikatora pod adresem ggapp.com i liczy na większą popularność naszego słoneczka również za granicą.
5 mln złotych w deklaracji
Plany rozwoju komunikatora o nowe funkcje oraz crowdfunding, sprawiają, że użytkownicy GG wracają z sentymentem do swoich starych numerów GG, a specjalne wideo opisujące ich powrót z głosem Krystyny Czubównej zostało udostępnione w serwisie YouTube:
- Cieszą nas powracający Użytkownicy, pytający o dostęp do swojego starego numeru GG, pragnący ponownie usłyszeć charakterystyczny dźwięk wiadomości i odbudowujący listy kontaktów. Nasz Dział Supportu na bieżąco przywraca numery, a kolejne słoneczka zapalają się na listach kontaktów — mówi Romuald Remus.
Na specjalnej stronie https://gg.emiteo.pl już można oświadczać swoje przystąpienie do akcji #RozpalamyGG. Dotychczas polscy internauci zadeklarowali sumę prawie 5 mln złotych.