BiznesINFO.pl Handel Rewolucja w Biedronce. Koniec ”legendarnych paragonów”? Sieć zaskoczyła klientów
Fot. East News/Marek Bazak

Rewolucja w Biedronce. Koniec ”legendarnych paragonów”? Sieć zaskoczyła klientów

23 lipca 2024
Autor tekstu: Zuzanna Kłosek

Biedronka to jeden z ulubionych sklepów Polaków. Dyskont co krok szykuje nowości dla swoich klientów. Tym razem jednak nie chodzi o nowe przeceny. Sieć zapowiedziała wielkie zmiany w kwestii ”półmetrowych paragonów”. Nie wszyscy będą jednak mogli skorzystać z nowej usługi.

Legendarne paragony Biedronki podbiły internet

Wszyscy pamiętamy wielką wojnę Lidla z Biedronką . W ostatnich tygodniach ta nieco przycichła, obie sieci wciąż jednak walczą o klienta i na każdym kroku próbują podkreślić swoją przewagę na rynku. Sławą, chociaż niekoniecznie dobrą, w tej dziedzinie okryły się paragony drukowane w Biedronce , które nierzadko miały nawet kilkadziesiąt centymetrów. Klienci wcale nie musieli robić dużych zakupów, by taki otrzymać. Była to kwestia dodatkowych informacji na wydruku, takich jak porównanie cen dyskontu i Lidla. Teraz jednak sieć zapowiada koniec legendarnych paragonów . Czym zostaną zastąpione? Klienci będą musieli spełnić warunek.

Te pieniądze tracą ważność. Już nimi nie zapłacisz, masz tylko jedno wyjście

Nowe paragony w Biedronce już są!

Jak poinformowała sieć w wydanym komunikacie, nowe paragony możemy od dzisiaj spotkać w 1,7 tys. sklepów . Rewolucja paragonowa wprowadzona 23 lipca ma stopniowo objąć również pozostałe placówki, wymaga jednak kilku technicznych zmian. Dlaczego?
Nowe paragony dostępne są w wersji elektronicznej. Z tego względu sklepu muszą dysponować dostępem do internetu. Pozostałe dyskonty będą natomiast wciąż drukować papierowe potwierdzenia zakupów. Co jednak bardzo ważne, nowe paragony, jak zapewnia Biedronka, będą spełniać wszystkie funkcje paragonu fiskalnego , co ma wyróżniać sieć na tle ”drogiej konkurencji".

To kolejny etap cyfryzacji Biedronki po uruchomieniu nowej aplikacji mobilnej, ofercie sklepów internetowych i ogłoszeniu instalacji elektronicznych etykiet cenowych — wyjaśnia Biedronka.

Tylko dla wybranych klientów?

Klienci muszą jednak przygotować się na spełnienie koniecznego warunku. Aby otrzymać e-paragon, musimy bowiem posiadać dedykowaną aplikację Biedronki (po aktualizacji do wersji 2.8.0) lub kartę Moja Biedronka . To właśnie na koncie klienta zapisywane będą wszystkie potwierdzenia zakupów, a my będziemy mieć do nich dostęp aż przez 3 lata. W razie potrzeby klienci będą mieć również możliwość pobrania paragonu w formacie .pdf lub .json.

Na Podhalu można usłyszeć legendę o rycerzu śpiącym pod szczytami Tatr, podobnie spotkać można historie o legendarnych paragonach Biedronki. Rycerze przeszli do historii, podobnie jak powoli przechodzą do niej opowieści na temat paragonów — czytamy w komunikacie Biedronki.

Klienci zaniepokojeni. Zakupy w tym dyskoncie staną się trudniejsze
W Lidlu zacznie się już w poniedziałek. Sieć wprowadzi wielkie obniżki
Obserwuj nas w
autor
Zuzanna Kłosek

Redaktorka portalu BiznesINFO. Jestem studentką Twórczego Pisania i Marketingu Wydawniczego na Uniwersytecie Śląskim. Poprzednie studia ukończyłam z wyróżnieniem na kierunku Kultury Mediów. Kocham książki, którymi interesuję się zarówno od strony czynnej, jak i biernej, co wykorzystuję pisząc powieści, ale również tworząc dla czasopisma ArtPapieru i miesięcznika Kreatywni. Wolne chwile spędzam przy serialach i grach komputerowych.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie