Rodzice polskich uczniów w panice. Całkowicie utracili kontakt ze szkołą
Styczniowy powrót do szkół zakończył się dla rodziców polskich uczniów ponurym zderzeniem z polską rzeczywistością. Od rana wielu z nich nie ma kontaktu z nauczycielami: nie mogą sprawdzić, czy dziecko było na lekcjach, ani jakie otrzymało zadania domowe. Problem dotyczy placówek w całej Polsce. Zniecierpliwieni rodzice postanowili nagłośnić sytuację w mediach społecznościowych.
Rodzice uczniów zostali odcięci od podstawowych informacji
Po trzydniowym weekendzie przedłużonym przez święto Trzech Króli niektórych rodziców polskich uczniów czekała nieprzyjemna niespodzianka, która wywołała stres i niepewność. Wszystko przez ogólnopolską awarię, którą we wtorek 7 stycznia po godz. 9 odnotował serwis Downdetector.
Chodzi o problemy z działaniem systemu Librus — platformy służącej placówkom oświatowym do przesyłania w formie cyfrowej do rodziców i opiekunów informacji o postępach dziecka w nauce.
Librus nazywany jest też elektronicznym dziennikiem. Za jego pośrednictwem można sprawdzić oceny, nadchodzące sprawdziany i kartkówki oraz zadania domowe. Kiedy rodzice próbowali uruchomić system, na ekranie pojawiał się komunikat, który wprawiał ich w osłupienie.
Polacy płacą kary za oszczędzanie pieniędzy. Jak ograniczyć podatek Belki i nie zaszkodzić gospodarce? Sprzedawca nie może tak traktować klientów. Grozi za to 40 tys. zł karyAwaria dziennika Librus. Internetowy system odmówił współpracy
Podczas prób logowania do platformy Librus Synergia pojawiał się komunikat “błąd 503 Service unavailable”. Niektórzy rodzice widzieli na ekranie komunikat "aplikacja jest dostępna jedynie w Polsce", choć logowali się z terenu naszego kraju.
Jak informuje portal Spidersweb, użytkownicy, którzy opisywali problem w sieci skarżyli się też na brak możliwości otwarcia samych stron w domenie librus.pl. Niektórzy z nich tracili cierpliwości i skarżyli się na błędy w mediach społecznościowych.
Kiedy ta awaria zostanie usunięta? Nawet nie można się zalogować, a aktualnie to jedyny sposób kontaktu ze szkołą - dopytywała jedna z matek uczniów na Facebooku.
Zobacz też: Tak pracodawcy manipulują przy zwolnieniach grupowych. Ekspert ostrzega - nie daj się nabrać
Przedstawiciele platformy internetowej zabrali głos w sprawie
Właściciel plaformy odniósł się do sprawy za pośrednictwem mediów społecznościowych. Firma Librus sp. z o. o. opublikowała oświadczenie, w którym przekazała, że trwają prace nad rozwiązaniem problemów.
Informujemy, że obecnie występują chwilowe problemy techniczne, które mogą utrudniać lub spowalniać zalogowanie się oraz korzystanie z rozwiązań Librus. Pracujemy nad tym, żeby w jak najszybszym czasie przywrócić pełną sprawność systemów. Przepraszamy za utrudnienia
- informuje Librus.