Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Sieć sklepów z Polski planuje ekspansję na niemieckim rynku. Chce otworzyć kilka tysięcy placówek
Maria Gil-Sobczyk
Maria Gil-Sobczyk 26.07.2023 13:07

Sieć sklepów z Polski planuje ekspansję na niemieckim rynku. Chce otworzyć kilka tysięcy placówek

niemcy-pepco-east-news
DAVID GANNON East News/ARKADIUSZ ZIOLEK East News

Niskie ceny, szeroki wybór produktów i biały napis na niebiesko-różowym tle – to jedne z cech charakterystycznych znanej sieci dyskontów niespożywczych. Pepco, bo to o tej firmie mowa, powstało w 1999 roku w Polsce jako oddział brytyjskiego Brown&Jackson. Teraz firma chce przeprowadzić masową ekspansję na niemieckim rynku. W planach jest otwarcie nawet 2 tys. placówek – informuje bankier.pl.

Ważny krok w rozwoju sieci w Europie

Pepco jest obecne w Niemczech od ubiegłego roku. Aktualnie funkcjonuje tam 18 sklepów sieci, znajdują się one w różnych miastach, w tym w Berlinie, Halle an der Saale, Dreźnie, Kamp-Lintfort i Meißen. W ciągu najbliższych tygodni działalność mają rozpocząć kolejne placówki. To efekt podpisania przez Pepco 17 długoterminowych umów najmu z ECE Marketplaces na otwarcie nowych sklepów w centrach handlowych. Natomiast w dalszych planach jest otwarcie nawet 2 tys. placówek u naszego zachodniego sąsiada.

Ten sukces w wynajmie to przykład tego, jak centra handlowe mogą dopasowywać się do zmian w handlu detalicznym. Dzięki Pepco zyskujemy silnego, rozwijającego się partnera, którego sklepy będą atrakcyjnym wyborem w centrach handlowych – przekazała na łamach serwisu bankier.pl Joanna Fisher, CEO ECE Marketplaces.

Biedronka znowu to zrobiła. Klienci mogą się zdziwić, zmiany już od 25 lipca

Południowoafrykański kapitał

Pepco powstało w Polsce pod koniec 1999 roku jako oddział brytyjskiego Brown&Jackson. Po kilku latach, z powodu zmian kapitałowych w ramach holdingu, spółka została przejęta przez firmę Pepkor z siedzibą w Południowej Afryce. Sieć może się pochwalić prawie 4 tys. sklepów rozlokowanych na całym świecie.

Właściciel Pepco bankrutuje?

Steinhoff International, który za pośrednictwem IBEX Retail Investments posiada 72 proc. sieci sklepów Pepco, jest na krawędzi bankructwa – donosi money.pl. Jednocześnie podkreśla, że klienci sieci oraz akcjonariusze nie muszą się na razie tym martwić. W przypadku rozwiązania spółki matki zazwyczaj działalność niezależnych operacyjnie spółek pozostaje nienaruszona – przekazał w rozmowie z serwisem analityk Conotoxia Ltd. Grzegorz Dróżdż.