SMS od PGE z prośbą o uregulowanie rachunku? Nie, to oszuści
PGE Obrót ostrzega klientów przed SMS-ami dotyczącymi konieczności uregulowania rachunku za prąd. Wysyłają je oszuści, chcąc w ten sposób wyłudzić pieniądze od klientów spółki. To kolejne w ostatnim czasie tego rodzaju ostrzeżenie wydane przez PGE Obrót.
Z tego artykułu dowiesz się:
Jak działają oszuści podszywający się pod PGE Obrót
Jak uchronić się przed przestępcami
Przed jakimi działaniami spółka ostrzegała kilka tygodni temu
SMS od PGE Obrót? To oszustwo
PGE Obrót, spółka zajmująca się sprzedażą energii do odbiorców końcowych wydała komunikat w którym ostrzega klientów przed oszustami, podszywającymi się pod spółkę, celem wyłudzenia pieniędzy.
Oszuści wysyłają do klientów spółki wiadomości SMS, w której przypominają o konieczności uregulowania rachunku za prąd. W przypadku braku opłaty miałoby nastąpić odłączenie energii elektrycznej.
Treść przykładowej wiadomości wysłanej przez oszustów wygląda następująco:
- PGE: Na dzień (...) zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3,46 zł" - czytamy w wiadomości rzekomego autorstwa PGE, której treść przytacza Money.pl.
W wiadomości SMS zamieszczono fałszywy link, który prowadzi do fałszywej strony spółki. W kolejnych krokach klienci prowadzeni są na fałszywy panel płatności, z którego rzekomo można zalogować się na konto swojego banku lub uiścić zaległą zapłatę BLIKIEM.
Jak zauważa serwis telepolis.pl chodzi o wykorzystanie nieuwagi ofiar oszustwa i przy pomocy kodu wyłudzenie kwoty o wiele wyższej niż ta wspomniana w treści SMS-a wysłanego przez przestępców.
PGE Obrót apeluje do klientów o zachowanie szczególnej ostrożności i ignorowanie tego rodzaju wiadomości. Przede wszystkim jednak nie należy klikać w zamieszczony w wiadomości link.
Spółka podkreśla, że każdy tego rodzaju przypadek jest zgłaszany organom ścigania.
Kolejne ostrzeżenie
Warto zauważyć, że to kolejne w ostatnim czasie tego rodzaju ostrzeżenie wydane przez PGE Obrót. Pod koniec maja spółka przestrzegała klientów przed fałszywymi stronami internetowymi, przedstawiającymi informacje o rzekomym programie inwestycyjnym dla obywateli.
Strony te - jak informowała w komunikacie PGE Obrót - najczęściej posiadają aktywne formularze, w których należy wpisać swoje dane, celem zgłoszenia się do programu inwestycyjnego. Ale pojawiły się również przypadki, gdy podszywający się pod pracowników spółki oszuści kontaktowali się z klientami (jak również osobami nie korzystającymi z usług PGE) i namawiali do udziału w w rzekomych projektach inwestycyjnych. W tym wypadku również spółka apelowała do klientów o ostrożność, a zwłaszcza o nie podawanie swoich danych osobowych. Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na [email protected]