Spożywczy gigant wkracza na polski rynek. Właśnie ogłosił dużą inwestycję
Co rusz słyszymy i widzimy, że polski rynek przyciąga zagranicznych przedsiębiorców. Tym razem gigant spożywczy z Bliskiego Wschodu otworzy u nas swoje pierwsze centrum logistyczne w Europie Środkowo-Wschodniej. Zyskać mają na tym lokalni przedsiębiorcy, bo sieć supermarketów zamierza z nimi współpracować.
Spożywczy gigant wchodzi do Polski
Lulu Group International otworzy w Polsce swoje centrum logistyczne. Przedstawiciele firmy już teraz zapewniają, że choć jest to pierwsza taka ich inwestycja w Europie Środkowo-Wschodniej, to z pewnością nie ostatnia. Centrum ma pełnić kluczową funkcję w rozwoju biznesu w tym regionie. Jest to duża szansa dla lokalnych producentów żywności, gdyż poprzez hipermarkety grupy Lulu (sieć posiada ich ponad 200 w dziewięciu krajach) będą oni mogli dotrzeć ze swoimi produktami do szerokiej grupy klientów. W procesie inwestycji giganta z Bliskiego Wschodu wspiera Polska Agencja Inwestycji i Handlu.
Jesteśmy podekscytowani możliwością ekspansji na polski rynek. Jest to strategiczny krok, który umożliwi nam pozyskiwanie najwyższej jakości produktów z Polski i obsługę naszych klientów za pośrednictwem 254 hipermarketów w regionie Bliskiego Wschodu – przekazał Yusuff Ali M.A, prezes i dyrektor zarządzający Lulu Group International (cytat: dlahandlu.pl).
Zyska też polskie lotnisko
Firma podpisała też porozumienie z Portem Lotniczym Olsztyn-Mazury. W rezultacie regionalne lotnisko stało się głównym partnerem logistycznym spożywczego giganta w naszym kraju. Współpraca jest realizowana w ramach projektu Special Trade Zone (jest on częścią Olsztyn-Mazury Food Cluster, inicjatywy zarządu Warmia i Mazury Sp. z o.o.). Z lotniska można wysyłać owoce, wyroby mięsne, nabiał i różne dodatki spożywcze. W ostatnim roku łączny wolumen towarów odprawionych w tym miejscu przekroczył 200 ton.
Co wiemy o gigancie z Bliskiego Wschodu?
LuLu Group International powstał w 2000 roku i jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się firm handlowych na świecie. Jego siedziba znajduje się w Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Grupa prowadzi działalność w 23 krajach na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji, Stanach Zjednoczonych i Europie. Ma 254 sklepy detaliczne oraz 25 centrów handlowych w 9 krajach. Wyroby spożywcze to ich nie jedyna działka – grupa ma bowiem udziały w innych sektorach takich jak nieruchomości, turystyka i hotelarstwo oraz branża IT .