Światowy gigant spożywczy zapowiedział podwyżki cen produktów
Dyrektor generalny firmy Nestlé, Mark Schneider zapowiedział na łamach niemieckiego dziennika, że w tym roku firma również podniesie ceny swoich produktów. Wyjaśnił, że powodem tej decyzji jest inflacja.
Nestlé znów podniesie ceny
W rozmowie z dziennikiem Frankfurter Allgemeine Zeitung Mark Schneider przyznał, że w tym roku firma również zamierza podwyższyć ceny swoich produktów. Nie mają być one tak gwałtowne, jak w ubiegłym, ale są one konieczne, by odrobić straty spółki.
Dyrektor generalny firmy Nestlé wyjaśnił, że powodem podwyżek jest inflacja, która dotyka przedsiębiorców w takim samym stopniu, co konsumentów.
Przypomnijmy, że w pierwszej połowie ubiegłego roku koncern spożywczy podniósł ceny popularnych produktów o 6,5 proc. Nie zniechęciło to klientów do robienia zakupów, czego dowodem są liczby. W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2022 roku koncern Nestlé zanotował 8,5 proc. organicznego wzrostu sprzedaży, do 70,4 mld euro.
Ważny gracz na światowym rynku spożywczym
Koncern Nestlé istnieje już od ponad 150 lat — założono go w 1866 roku (w Polsce rozpoczął działalność w 1993 roku). Na terenie 85 krajów funkcjonuje łącznie 450 fabryk.
Spółka ma w swojej ofercie 2 tys. marek. Jest znana z produkcji artykułów spożywczych dla dzieci (mleka w proszku i odżywek), słodyczy, kawy rozpuszczalnej, wody mineralnej, lodów oraz karmy dla zwierząt.