Tauron apeluje do części klientów. Jeśli chcą płacić mniej za prąd, muszą zmienić umowy
Chodzi o klientów, którzy zawarli umowy z gwarancją ceny. W oświadczeniu wydanym 30 listopada Tauron tłumaczy, że zmiana oferty pozwoli takim klientom skorzystać z rozwiązań rządowej Tarczy Solidarnościowej. Spółka zapewnia, że zmiana umowy będzie dokonywana bezpłatnie. Do kiedy można to zrobić?
Tauron apeluje
Zawarcie umowy z gwarancją stałej ceny za prąd stanowiło duże udogodnienie dla klientów grupy Tauron. Dzięki temu nie musieli oni przejmować się corocznymi aktualizacjami cen, które ustanawiał prezes Urzędu Regulacji Energetyki (URE).
Powyższa oferta była jednak proponowana przy innych warunkach rynkowych. Teraz nowi klienci nie mogą już liczyć na stałą cenę prądu ze strony grupy Tauron, a klienci, którzy wcześniej zawarli takie umowy, mogą je zmienić.
Dlatego umożliwiliśmy tym klientom bezpłatną zmianę oferty na taką, która jest objęta korzyściami wynikającymi z rządowej Tarczy. Jest to na przykład oferta z gwarancją rabatu – tłumaczy Rafał Soja, prezes spółki Tauron Sprzedaż.
Jak zmienić umowę z Tauronem?
Aby sprawdzić, czy cennik zawarty w umowie nie został objęty przepisami Tarczy Solidarnościowej, należy odszukać w nim skrót „GAC” (Gwarancja Atrakcyjnej Ceny) lub „GSC” (Gwarancja Stałej Ceny). W tym celu warto przejrzeć cennik będący załącznikiem do umowy na prąd, fakturę papierową bądź elektroniczną dostępną w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej Mój Tauron. Poza tym można też skorzystać z pomocy konsultanta, dzwoniąc pod nr 606 0 606.
W oświadczeniu przedsiębiorstwa czytamy, że czas na podjęcie decyzji klienci mają do końca 2022 roku. Zmiany umowy można dokonać telefonicznie (infolinia pod nr 555 444 555), listownie, korzystając z aplikacji mojtauron.pl lub udając się do punktu obsługi klienta.
Wszystkie oferty grupy TAURON znajdują się na stronie internetowej spółki.