BiznesINFO.pl Polska i Świat Telewizja Polska na plakatach informuje swoich pracowników. Trafienie na kwarantannę oznacza utratę wynagrodzenia?
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Telewizja Polska na plakatach informuje swoich pracowników. Trafienie na kwarantannę oznacza utratę wynagrodzenia?

1 października 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Telewizja Polska nie zapłaci pracownikom, którzy udadzą się na kwarantannę? O skandalicznych plakatach w siedzibach TVP informuje między innymi Gazeta Wyborcza. Portal Press dodaje, że informacje o utracie wynagrodzenia za poddanie się kwarantannie pojawiły się zarówno na Woronicza, jaki i w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej przy pl. Powstańców Warszawy.

Telewizja Publiczna nie płaci zakażonym?

Adriana Rozwadowska z Gazety Wyborczej opublikowała na swoim Twitterze fragment plakatu, który ma wisieć od wiosny w siedzibie TVP. Z postu dziennikarki wynika, że zdaniem Telewizji Polskiej kwarantanna związana z zakażeniem się koronawirusem trwa aż 30 dni, a pracownikom, którzy się jej poddadzą nie przysługuje wynagrodzenie. – Kwarantanna trwa 30 dni - wtedy ty i twoi koledzy nie możecie pracować, wypadacie z projektów i tracicie wynagrodzenie! Do gry możesz wrócić po odbyciu kwarantanny – ma głosić treść plakatu.

Portal Press, który nagłośnił sprawę nie musiał długo czekać na reakcję Telewizji Polskiej. Jak donosi Onet, biuro prasowe TVP przesłało do redakcji serwisu wyjaśnienia. Czytamy w nich, że plakaty powstały na przełomie marca i kwietnia. W oświadczeniu czytamy, że plakaty informują o profilaktyce przeciwko SARS-CoV-2. TVP dodaje, że "plakat ma formułę nieco humorystycznej, edukacyjnej gry planszowej, w której zachowana jest ciągłość i logika poszczególnych jej etapów, mająca na celu w przystępny sposób wyjaśnić zasady higieny pracy w okresie pandemii”.

W wyjaśnieniu nie padają za to kwestie związane z czasem trwania kwarantanny. Skąd TVP wzięło 30 dni? Nawet jeżeli plakaty powstały w szczycie I fali pandemii, to już wtedy nie było mowy o miesięcznej kwarantannie, bo nigdy nie była ona tak długa.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat