Telewizja Trwam ma coraz lepszą oglądalność. Poznaliśmy dane za 2020 rok
Telewizja Trwam cieszy się coraz większą popularnością wśród telewidzów. W ubiegłym roku kanał, którym zarządza o. Tadeusz Rydzyk, odnotował 0,55 proc. udziału w rynku oglądalności. Tym samym pnie się ku górze w rankingu najchętniej oglądanych stacji telewizyjnych w Polsce.
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Jaką widownię miała w 2020 r. Telewizja Trwam Rydzyka
-
Które miejsce zajmuje w rankingu stacji
-
Które kanały są najchętniej oglądane
Telewizja Trwam ze wzrostem oglądalności
Rydzyk ma powody do świętowania, ponieważ jego oczko w głowie - Telewizja Trwam, przyciąga przed odbiorników coraz więcej widzów. W 2020 r. kanał posiadał widownię na poziomie 35,7 tys. osób, co oznacza wzrost o 11,2 tys. w przeciągu zaledwie roku.
Wirtualne Media donoszą Telewizja Trwam posiada 0,55 proc. udziału w rynku, czyli o 0,17 pkt. proc. więcej niż w 2019 r. Archiwalne dane Nielsen Audience Measurement (NAM) wskazują, że w 2017 r. Telewizja Trwam miała 0,52 proc. udziału, a w 2018 r. - 0,36 proc.
Mimo że oglądalność kanału, nad którym kontrolę sprawuje Rydzyk, jest regularnie analizowana to wyniki nie są zbyt często udostępniane przez NAM. Źródłem wiedzy na ten temat mogą być cykliczne sprawozdania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT).
Telewizja Trwam rozpoczęła nadawanie w 2003 r., a od 2014 r. można ją znaleźć na MUX-1. Właścicielem kanału jest Fundacja Lux Veritatis, którą założył Rydzyk.
Sprawozdanie finansowe Fundacji wskazuje, że w 2018 r. zarejestrowała 48 mln zł przychodu i 3,33 mln zysku netto. Przychody z darowizn z Telewizji Trwam wzrosły wtedy o 44,7 proc. w ujęciu rok do roku.
Telewizja Trwam depcze po piętach gigantom? Na rekordy popularności Rydzyk musi jeszcze poczekać
Najnowsze wyniki wskazują, ze Rydzyk i jego sztandarowy kanał wracają na dawne tory popularności. Kanał awansował bowiem w rankingu najczęściej oglądanych stacji w Polsce. Dwa lata temu Telewizja Trwam uplasowała się na 41. miejscu, a w roku ubiegłym - na 28. miejscu. To skok aż o 13 pozycji.
Kto wygrywa w tym zestawieniu? Wszystkie najbardziej popularne stacje odnotowały niższe wyniki, ponieważ Polacy spędzili w ubiegłym roku o 4 min 54 s mniej czasu przed telewizorem niż w 2019 r. Średni czas przed obornikiem w przypadku statystycznego Polaka oszacowano na 4 h 20 min i 58 s dziennie.
Liderem oglądalności w 2020 r. została stacja TVP1. Udział kanału zmniejszył się o 0,21 proc. do 9,66 proc., choć był to najmniejszy spadek spośród kanałów z tzw. wielkiej czwórki.
TVP1 zepchnęło z pozycji lidera Polsat, który zajął drugie miejsce. Udział tej stacji spadł o 15,13 proc. do 8,36 proc. To największy spadek spośród wielkiej czwórki.
Na najniższym stopniu podium znalazła się stacja TVP2 z udziałem rzędu 7,54 proc. Grono liderów zamyka TVN (udział 749 proc., niższy o 11,36 proc. względem 2019 r.). Na takie wyniki Rydzyk i Telewizja Trwam muszą poczekać. Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl