BiznesINFO.pl Polska i Świat UOKiK nakłada ogromną karę na Pocztę Kwiatową. Nie dostarczali kwiatów na czas
UOKiK

UOKiK nakłada ogromną karę na Pocztę Kwiatową. Nie dostarczali kwiatów na czas

25 stycznia 2023
Autor tekstu: Patryk Solarczyk

Z usług Poczty Kwiatowej korzysta wielu Polaków. Jak się okazuje, w komunikacji marketingowej Poczta Kwiatowa zachęcała do składania zamówień na święta, w które nie gwarantowała terminowej realizacji usługi.

Kwiaty często są zamawiane na ważne święta takie jak: Dzień Babci, Dzień Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki i Dzień Ojca. Dostarczenie w te dni przesyłki na czas jest kluczowe.

Gdy prezent nie jest podarowany w święto, a kilka dni po, psuje to w dużej mierze sens idei pamięci o danym święcie. W tego rodzaju biznesie, dotrzymywanie terminów jest najważniejsze.

Wielu klientów zgłaszało do UOKiK lub w internecie, swoje niezadowolenie z jakości wykonywanych usług.

Ponad milion złotych kary

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zapoznał się ze skargami i ostatecznie nałożył na spółkę Poczta Kwiatowa karę w wysokości ponad 1,6 mln zł za stosowanie niedozwolonego postanowienia umownego.

Jak informuje UOKiK, Poczta Kwiatowa stosowała w załączniku do Regulaminu „Terminy i warunki doręczeń” postanowienie, w którym zaznaczała, że nie gwarantuje dostarczenia przesyłek w Dzień Babci, Dzień Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki, Dzień Ojca. Zamieszczenie tego zapisu miało na celu uniknięcie odpowiedzialności za niewykonanie zobowiązań i miało być zabezpieczeniem dla spółki w razie reklamacji.

- Spółka nie może wyłączać swojej odpowiedzialności za niezrealizowanie lub nienależyte wykonanie usługi. Jako działający od ponad 20 lat w Polsce profesjonalny przedsiębiorca powinien być odpowiednio przygotowany na takie święta jak Dzień Babci, Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki albo Dzień Ojca, kiedy wzrasta zapotrzebowanie na doręczenia kwiatów czy upominków. Dla klientów jest szczególnie istotne, aby przesyłka dotarła do adresata w konkretnym dniu, zwłaszcza gdy przedsiębiorca do tego zachęca. Jeśli Poczta Kwiatowa nie jest w stanie zrealizować zamówień w terminie, powinna ograniczyć ich przyjmowanie lub informować o braku możliwości dostarczenia kwiatów na czas. Wtedy konsumenci mogliby poszukać innej firmy lub innego sposobu sprawienia radości bliskim mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Obserwuj nas w
autor
Patryk Solarczyk

Redaktor prowadzący BiznesInfo.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat