BiznesINFO.pl Polska i Świat UOKiK ostrzega rodziców. Co piąta atrakcja dla dzieci straszy usterkami
Pixabay/Pexels

UOKiK ostrzega rodziców. Co piąta atrakcja dla dzieci straszy usterkami

16 lipca 2021
Autor tekstu: Maria Glinka

UOKiK postanowił skontrolować atrakcje dla dzieci. Okazuje się, że co piąta placówka dopuściła się poważnych niedopatrzeń. Wśród usterek znalazły się m.in. brak zabezpieczeń czy ślady zużytego materiału.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Kiedy UOKiK przeprowadził kontrole

  • Co sprawdzali inspektorzy

  • Jakie działania podjęli przedsiębiorcy

UOKiK sprawdza atrakcje dla dzieci. Mnóstwo usterek

UOKiK postanowił przyjrzeć się atrakcjom dla dzieci jeszcze przed początkiem wakacji. Akcja miała na celu zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa dzieciom, które w okresie letnim zdecydowanie częściej korzystają z sal zabaw i innych atrakcji.

Cykl kontroli u przedsiębiorców świadczących usługi rekreacyjne zakończył się pod koniec czerwca. Wyniki badania UOKiK są niepokojące.

UOKiK skontrolował łącznie 48 przedsiębiorców. Spośród nich prawie co piąty (19 proc.) dopuścił się poważnych niedopatrzeń.

Co sprawdzał UOKiK? Inspektorzy analizowali, czy atrakcje nie mają zbyt ostrych krawędzi. Zbadano także stabilność konstrukcji. Urzędnicy rozpatrywali elementy konstrukcyjne w kontekście ryzyka zakleszczenia, uderzenia lub potknięcia.

W trakcie kontroli okazało się, że część przedsiębiorców nie stosuje odpowiednich zabezpieczeń. Niektóre placówki stosowały materiały z ewidentnymi śladami zużycia.

Przedsiębiorcy reagują na kontrolę UOKiK

Po inspekcji UOKiK przedsiębiorcy przystąpili do natychmiastowego, dobrowolnego działania. Portal money.pl podaje, że placówki rozpoczęły kampanię naprawczą i usunęły wykryte usterki.

Niektóre z nich zdecydowały się na bardziej zaawansowane działania. W kilku przypadkach niedopatrzenia były bowiem wyjątkowo rażące.

W związku z tym przedsiębiorcy musieli zabezpieczyć groźne elementy. Część z nich musiała nawet pozbyć się wadliwych urządzeń.

Fala usterek, ale nie w cennikach. Klienci są doinformowani

Mimo poważnych usterek technicznych UOKiK nie wykrył żadnych niedopatrzeń w kontekście informowania klientów. W trakcie kontroli nie było ani jednego przypadku nieprawidłowego przedstawiania cen za oferowane usługi.

Wszystkie skontrolowane przez UOKiK placówki posiadały cenniki w widocznym i dostępnym miejscu. Tablice usług były szczegółowe i nie zawierały żadnych braków.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl

Obserwuj nas w
autor
Maria Glinka

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych i studentka dziennikarstwa na UW. Pierwsze doświadczenia w branży dziennikarskiej zdobywała w stacji TVN i na portalu Euractiv. Wielbicielka filmów Alejandro Innaritu, reportaży książkowych i filmowych, zwłaszcza na temat polityki oraz społecznych problemów w wymiarze globalnym i lokalnym.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat