Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Technologie > Upadek Netflixa w Polsce? Wolimy inną, darmową platformę
Paula Drechsler
Paula Drechsler 22.06.2023 12:40

Upadek Netflixa w Polsce? Wolimy inną, darmową platformę

netflix
domena publiczna

Po ostatnich zmianach na bardzo popularnej platformie strumieniującej wszyscy spodziewali się masowych rezygnacji z subskrypcji. Tymczasem serwis odnotował duże przychody. Najnowszy raport pokazuje jednak, że era królowania Netflixa w Polsce szybko się kończy.

Chwilowe wzrosty nowych zarejestrowanych użytkowników

Niedawno wprowadzone przez Netflixa zmiany, czyli zakaz współdzielenia konta na platformie w przypadku, gdy nie mieszka się w tym samym gospodarstwie domowym, wywołały lawinę reakcji. Większość osób spodziewała się, że taka decyzja serwisu strumieniującego spowoduje masowe rezygnacje z subskrypcji. Tymczasem okazało się, że to był dla Netflixa strzał w dziesiątkę i odnotował gigantyczny wzrost nowych rejestracji. Więcej można o tym przeczytać tutaj: Lawina reakcji po blokadzie współdzielenia kont na Netflixie. Zaskakujący efekt zmian

Według wykresu opublikowanego przez analityków z Antenny liczba nowych abonentów była średnio o 25 proc. wyższa niż osób rezygnujących z subskrypcji. Sytuacja odnosi się jednak tylko do USA. Najnowsze dane na temat wyborów widzów z Polski wyglądają nieco inaczej. 

„Opiszę swoją historię, bo czuję, że banki są bezkarne”. Klient dużego banku przerywa milczenie

Polacy porzucają Netflixa na rzecz darmowego serwisu

Spadek zainteresowania ofertą Netflixa widać w najnowszym raporcie Nielsen The Gauge. W Polsce doszło do zmian na podium w kwestii najczęściej wybieranych platform oferujących strumieniowanie treści. Jak możemy przeczytać w badaniu, w maju tego roku wśród Polaków pierwsze miejsce w kwestii oglądalności zajął serwis YouTube. 

Gauge Nielsen raport oglądalności w Polsce na maj

Fot. Nielsen

YouTube osiągnął tym razem rekordowy udział w mediach strumieniujących w naszym kraju z wynikiem na poziomie 1,7 proc. Netflix spadł na drugie miejsce z wynikiem 1,6 proc. Czy to upadek Netflixa w Polsce? Raczej nie, ale dotychczasowy król w końcu stracił miano najpopularniejszego serwisu. I to na rzecz darmowej platformy. Natomiast zaledwie w kwietniu tego roku wyniki dotyczące oglądalności w Polsce wskazywały na 1,8 proc. udział Netflixa i 1,7 proc. udział YouTube.
Nie odbieraj połączeń z tego numeru. To oszust, chce wyciągnąć od Ciebie kasę za Netflix

W Polsce wciąż najchętniej oglądamy treści na telewizorze

Są też inne ciekawe wnioski płynące z udostępnionego przez firmę Nielsen badania. Mianowicie w Polsce nadal dominuje telewizja. Wzrósł też procent oglądania na TV telewizji płatnej (kablowej i satelitarnej), a spadła oglądalność telewizji naziemnej.

Badacze publikujący zestawienia podkreślają też, że ogólny spadek oglądalności treści strumieniowanych w maju jest pierwszym takim przypadkiem od czasu prowadzenia analiz.