Urząd Skarbowy uruchomił nową funkcję w serwisie internetowym. Można z niej już korzystać
Urząd Skarbowy uruchomił nową funkcję w swoim serwisie internetowym. Od teraz możliwe jest łatwe uzyskanie dokumentu, który będzie podsumowywał sytuację podatkową. Wygenerowanie trwa kilka minut, a informacje mogą się okazać bardzo przydatne.
Raport podatnika w e-US
W portalu e-Urząd Skarbowy dostępna jest nowa funkcja – możliwość wygenerowania Raportu podatnika. Zawiera ona wszystkie informacje o sytuacji podatnika w postaci czytelnego raportu PDF, choć wkrótce będzie także dostępna wersja w postaci witryny.
Raport został jak dotąd udostępniony wyłącznie dla osób prowadzących działalność gospodarczą, spółek oraz fundacji i stowarzyszeń.
Zastrzeganie numeru PESEL z falstartem. Aplikacja opoźniona, brakuje podmiotów i regulacjiCo zawiera Raport Podatnika?
W informacje znajdziemy dane podatnika, którymi dysponuje Urząd Skarbowy – adres zamieszkania, doręczeń, mail, numer telefonu, NIP. Można tu także sprawdzić formę opodatkowana działalności w poprzednim roku.
Zobacz też: Ważna nowość w PKP Intercity. Nowy sposób rezerwacji biletów we wszystkich pociągach
Co jednak ważniejsze, w Raporcie znajdziemy czytelną prezentację wszelkich zaległości, postępowań egzekucyjnych czy nieprawidłowości w złożonych deklaracjach. Zyskaliśmy więc przydatne i łatwe w obsłudze narzędzie, dzięki którym można sprawdzić i ewentualnie uregulować wszelkie zaległości.
Jak wygenerować Raport Podatnika?
Aby skorzystać z nowej funkcji, należy odwiedzić e-Urząd Skarbowy pod adresem urzadskarbowy.gov.pl.
Tam należy uwierzytelnić się na jeden z dostępnych sposobów, m.in. e-dowód, bankowość elektroniczna, Profil Zaufany czy dane podatkowe. Następnie na stronie powitalnej wystarczy kliknąć przycisk „Sprawdź raport” w ramce „Sprawdź swoją sytuację podatkową”.