Urząd umożliwił ocenę swojej pracy. Już po tygodniu wyniki zaskakują
Przed tygodniem Urząd Dzielnicy Ursynów wprowadził dla mieszkańców możliwość szybkiej i prostej oceny wizyty w urzędzie. Wychodząc z ratusza wystarczy wrzucić pobrany przed wizytą numerek do specjalnej skrzynki. Do wyboru są trzy opcje. Rzeczniczka prasowa ursynowskiego urzędu zdradza redakcji Biznes Info, że mieszkańcy z dużym zainteresowaniem podchodzą do wprowadzonego rozwiązania.
-
Urząd Dzielnicy Ursynów umożliwia mieszkańcom natychmiastową ocenę wizyty
-
Jakie opcje mieszkańcy mają do wyboru
-
Ilu mieszkańców w ciągu tygodnia skorzystało z nowego rozwiązania i jakie oceny przeważają
Urząd umożliwił ocenę swojej pracy. Do wyboru 3 opcje
Wizyta w urzędzie to dla większości z nas spory stres, mało kto lubi załatwiać formalności, do tego nigdy nie wiemy czy nie trzeba będzie długo stać w kolejce, a także na jakiego urzędnika trafimy. Bywa tak, że taka wizyta kończy się bólem głowy i irytacją, ale nierzadko można spotkać sytuację, że ktoś jest zaskoczony sprawną i miłą obsługą.
Mieszkańcy warszawskiego Ursynowa od tygodnia mogą natychmiast wyrazić swoje emocje po takiej wizycie. 14 kwietnia Urząd Dzielnicy Ursynów wprowadził bowiem możliwość szybkiej i prostej oceny wizyty w ratuszu.
Wychodząc z urzędu wystarczy wrzucić pobrany przez wizytą numerek do specjalnej skrzynki znajdującej się tuż przy wyjściu. Skrzynka zawiera trzy przegródki przeznaczone do odpowiedniej oceny wizyty. Do wyboru są trzy opcje: pozytywna (przegródka zielona), negatywna (przegródka czerwona), a także neutralna (przegródka żółta).
Wiceburmistrz Ursynowa Jakub Berent podkreślał w komunikacie zamieszczonym na stronie urzędu, że wprowadzone rozwiązanie pozwoli na bieżąco monitorować poziom satysfakcji mieszkańców ze sposobu, w jaki są obsługiwani podczas załatwiania spraw w urzędzie.
– Dotychczas mieszkańcy nie mieli możliwości wyrażenia opinii w tak prosty sposób, który nie angażuje ani czasu, ani szczególnej uwagi – tłumaczy wiceburmistrz dzielnicy.
Berent przyznaje, że dotychczas władze dzielnicy otrzymywały na piśmie opinie od mieszkańców, zarówno tych zadowolonych z wizyty, jak i tych, którzy nie byli ją usatysfakcjonowani (wiceburmistrz zaznacza, że były to pojedyncze przypadki), ale teraz chce poznać opinię większej liczby mieszkańców, stąd wprowadzenie nowego rozwiązania.
Skrzynki wykonano z przezroczystego materiału, tak aby każdy odwiedzający ursynowski ratusz mógł zapoznać się z oceną jego pracy. Za sprawą nowego rozwiązania docenieni mają być ci, których prace mieszkańcy ocenili pozytywnie. Co w sytuacji, gdy ocena urzędnika wypadnie negatywnie? Wówczas przełożeni mają wyjaśnić z pracownikiem przyczynę takiej a nie innej oceny.
Nie da się ukryć, że za sprawą wprowadzonego przez urząd rozwiązania pracownicy ratusza będą musieli się starać, aby nie podpaść interesariuszom, choć wśród opinii internautów (znalazły się one na facebookowym profilu Urzędu Dzielnicy Ursynów), obok tych chwalących urząd za umieszczenie skrzynki, znalazły się i takie, które wskazują, że urzędnicy po numerku wizyty ustalą kto ich negatywnie ocenił a następnie będą się na tych osobach mścić.
Mieszkańcy chętnie korzystają
Redakcja Biznes Info zwróciła się do ursynowskiego urzędu z pytaniem o to, czy w ciągu minionego tygodnia, mieszkańcy chętnie korzystali z możliwości oceny wizyty w ratuszu i jakie oceny przeważały.
- Od dnia zamontowania skrzynek, czyli 14 kwietnia, pojawiło się kilkadziesiąt opinii mieszkańców. Zdecydowana większość to opinie pozytywne. Co bardzo nas cieszy. W przypadku opinii negatywnych będziemy próbowali wyjaśnić z pracownikami przyczyny takiej oceny – komentuje dla Biznes Info Kamila Terpiał, rzeczniczka prasowa Urzędu Dzielnicy Ursynów.