Ważny apel PKO BP do klientów. Zacznie się już dzisiaj o 20, może pokrzyżować plany
Klienci PKO BP po raz kolejny w ciągu zaledwie kilku dni zostaną wystawieni na próbę cierpliwości. Bank wystosował pilny komunikat, w którym przekazał, że już niebawem pojawią się ponowne utrudnienia podczas korzystania z usług instytucji. Przedstawiciele przepraszają i proszą klientów o cierpliwość. Niektórym jednak mogą pokrzyżować plany.
To największy bank w Polsce - mimo tego, problemy techniczne są nie do przeskoczenia
Najwięcej klientów w Polsce korzysta z usług Banku Pekao, Santander Bank Polska, czy ING Bank Śląski, ale niezmiennie liderem pozostaje PKO Bank Polski . Z danych ostatniej z wymienionych instytucji, przesłanych dla portalu Bankier.pl wynika, że w 2024 roku swoje finanse powierzyło jej ponad 12 milionów osób. Zdecydowana większość, czyli 11,3 mln to podmioty obsługiwane w segmencie detalicznym.

„PKO Bank Polski – numer 1 i kropka” – to hasło przewodnie nowej strategii Grupy Kapitałowej PKO BP na lata 2025–2027. Słowo „kropka” ma nawiązywać do znanego powiedzenia „stawiać kropkę nad i”, oraz do znaku graficznego (czerwonej kropki) w logo banku i jego produktów. Celem przedstawicieli jest pozyskanie rekordowej liczby - 15 milionów klientów.
Ale nawet instytucje z tak znaczącą renomą nie są w stanie całkowicie wyeliminować potencjalnych problemów technicznych. Klienci muszą przygotować się na kolejne utrudnienia.
Bank pilnie apeluje do klientów o podjęcie działania
Doświadczenia życiowe niejednokrotnie pokazują, że nie warto przekładać planowanych obowiązków na później. Tak jest również w tym przypadku. W związku z nadchodzącymi utrudnieniami bank zaapelował do swoich klientów o wykonanie operacji i transakcji wcześniej , wyprzedzając niedogodności i problemy natury technicznej.
Problemy w korzystaniu z usług bankowości będą dotyczyły wielu ważnych, najczęściej używanych funkcji. Warto wiedzieć, kiedy nastąpią utrudnienia i jakie opcje będą czasowo niedostępne, aby móc uniknąć niepotrzebnego stresu związanego z brakiem możliwości dopełnienia zobowiązań finansowych o czasie. PKO BP przekazało konkretne informacje o terminie i zakresie niedostępności. Szczegóły poniżej.
Utrudnienia obejmą wiele istotnych i potrzebnych opcji
PKO BP przekazało klientom, że w poniedziałkowy wieczór 17 lutego, w godzinach 20:00-23:59, wystąpią znaczne utrudnienia w korzystaniu z aplikacji IKO. W związku z zaplanowanymi pracami serwisowymi warto zrobić wszelkie zaplanowane operacje wcześniej.

Procedury serwisowe rozpoczęły się już w niedzielę (16 lutego) od północy do godz. 9. Wystąpiła wówczas przerwa techniczna, podczas której niedostępne stały się następujące funkcje:
-
przeglądanie danych kart kredytowych oraz zarządzanie nimi w serwisie internetowym iPKO, aplikacji mobilnej IKO oraz na Infolinii,
-
wykonywanie przelewów z karty oraz jej spłacać,
-
płacenie BLIK z kartą kredytową jako źródłem pieniądza,
- wykonywanie płatności w internecie "Płacę z iPKO" z rachunku karty kredytowej.
Podobnych niedogodności można spodziewać się również dzisiejszego wieczoru. Mogą także występować trudności w transakcjach kartami kredytowymi na duże kwoty.