Ważny komunikat PKO BP. Chodzi o hasła wszystkich klientów
Wyciek danych niosą ze sobą wiele groźnych konsekwencji, jednak największe, bezpośrednie zagrożenie stanowią one dla internautów, którzy korzystają z tego samego hasła w wielu usługach. Ze złym zwyczajem recyrkulacji haseł chce walczyć PKO, które uniemożliwi użytkownikom korzystanie z danych uwierzytelniania, które już wyciekły.
PKO zablokuje zużyte hasła
PKO Bank Polski poinformował na swoich kontach w mediach społecznościowych o nowej funkcji, jaka zawitała do bankowości elektronicznej. Dzięki niej możemy być pewni, że hasło, które chroni nasze konto, nie było w przeszłości częścią wycieku danych.
Zmian można dokonać już teraz. W tym celu należy przejść w serwisie iPKO do Ustawień, następnie do menu Dostęp i bezpieczeństwo. Tam wybrać Hasła i dostęp do banku i w końcu Zmień hasło do serwisu iPKO. Gdy podejmiemy próbę ustanowienia nowego hasła, które znalazło się w bazach przetwarzanych przez bank, wówczas zobaczymy odpowiedni komunikat i zostanie poproszeni o wybór innej frazy.
Bank PKO BP wydał komunikat. Ważne informacje dla milionów klientówDobre praktyki stosowania haseł
To dość niecodzienny mechanizm, jednak może się okazać skuteczniejszy, niż algorytmy sprawdzające tzw. silę hasła, które często przeceniają krótkie, powtarzalne frazy. Biorąc pod uwagę przebieg ataków słownikowych, blokada wyciekłych haseł ma więcej sensu, choć zapewne utrudni wymyślanie nowych - wyciekłe hasła będą blokowane niezależnie od tego, do kogo należały.
Ale i na to jest sposób. Wystarczy skorzystać z generatora haseł, w który wyposażony jest dziś każda szanująca się przeglądarka internetowa. Wystarczy kliknąć pole, w którym mamy wprowadzić nowe hasła prawym przyciskiem myszy i wybrać Zaproponuj silne hasło, a program sam wymyśli długą, silną frazę, która następnie zapamięta w menedżerze.
Rozwój bankowości internetowej w PKO
Nowość w postaci blokady recyklingu haseł zostaje w iPKO wprowadzona krótko po tym, jak bank świętował rekord popularności swojej aplikacji mobilnej. Dziś korzysta z niej już aktywnie 8 mln osób, co minutę wykonywanych jest 361 przelewów, co godzinę 295 tys. logowań. Dla banku jest to ważny sygnał, aby kontynuować prace nad rozwojem aplikacji, która przez lata stała się jednym z jego filarów.