Ważny komunikat znanego banku. Miliony osób czekają problemy, zacznie się już za chwilę
Najrozmaitsze niedogodności w bankach zdarzają się regularnie i dotyczą wielu sfer, od bezpieczeństwa, przez ryzyko, po zróżnicowane modyfikacje. Warto regularnie sprawdzać komunikaty od instytucji finansowych, których klientami jesteśmy i być na bieżąco z tym, co się dzieje. Podajemy najnowszą informację od jednego z popularnych w Polsce banków.
Banki borykają się z problemami
Banki, choć stanowią fundament naszego współczesnego systemu finansowego, nie są pozbawione problemów. To instytucje, które codziennie obsługują ogromne ilości pieniędzy i transakcji , a to wiąże się z nieuniknionymi wyzwaniami . Jednym z częstych zagadnień jest cyberprzestępczość, która może prowadzić do kradzieży danych klientów i oszustw finansowych. Ponadto banki muszą radzić sobie z ryzykiem kredytowym, które wynika z udzielania pożyczek i inwestowania w różne instrumenty finansowe.
Niekiedy banki borykają się także z kwestiami związanymi z zarządzaniem, takimi jak konflikty interesów czy niewłaściwe praktyki zarządcze. Zmienne warunki gospodarcze i regulacje prawne stanowią kolejne wyzwanie dla sektora bankowego . Ponadto warto zauważyć, że często pojawiają się problemy, które nie są w żadnym stopniu związane z ryzykiem, a wyłącznie z koniecznością przeprowadzania prac serwisowych. Jednakże w każdym wspomnianym przypadku pojawia się oddziaływanie na klientów - czy to poprzez czynniki zewnętrzne, czy też sam bank.
Niemal 5 milionów klientów odczuje utrudnienia
Tym razem chodzi wyłącznie o przerwę techniczną związaną z pracami serwisowymi. Nie ulega jednak wątpliwości, że nastręczy ona użytkownikom sporo problemów, ponieważ obejmie między innymi brak możliwości wypłacania gotówki z bankomatów, oraz korzystania z urządzeń typu wpłatomat . Do tego dochodzą przelewy BLIK oraz korzystanie z aplikacji. Niedogodności dotkną niemal 5 milionów klientów ING Banku Śląskiego, a prace serwisowe zaczną się już dziś, w sobotę 23 września.
Bank wystosował komunikat, w którym informuje o dokładnych godzinach oraz usługach, które zostaną zaburzone ze względu na konieczność wprowadzenia przerwy technicznej. Mowa tu terminie z 23 na 24 września, w godzinach od 22:00 w sobotę, do 10:30 w niedzielę, a więc jest to całkiem długi czas trwania przerwy w dostępie do wielu usług . Na co dokładnie muszą się nastawić klienci banku?
Klienci chwilowo odcięci od pieniędzy
Jeszcze tylko do godziny 18:00 będą dziś (23 września) księgowane przelewy z karty kredytowej oraz spłaty karty . Natomiast od 22:00 rozpoczną się prace serwisowe, które utrudnią korzystanie z kolejnych usług, w tym dla wielu osób najistotniejszych:
- korzystanie z urządzeń gotówkowych takich jak bankomaty i wpłatomaty , a więc nastąpi w tym przypadku dwunastogodzinne odcięcie od gotówki,
- wykonanie przelewu na telefon BLIK do innego banku, a także przelewu Express Elixir (do godziny 4:30 w niedzielę).
Poza tym bank informuje, że od 22:00 w sobotę 23 września do 10:30 w niedzielę 24 września utrudnienia obejmą następujące usługi : zmiany limitów zamawiania kart płatniczych oraz nadawania im numerów PIN, dodawania i obsługiwania kart w portfelach mobilnych np.; Google Pay, przypisania do telefonu kart w aplikacji Moje ING, wykonania transakcji SWE (System Wypłat Elektronicznych dla klientów ING Business Online), uruchomienia i zarządzania usługą Visa mobile, wykonywania operacji na rachunku karty kredytowej .
Jeśli w trakcie trwania prac serwisowych klient będzie potrzebował zastrzec kartę , to zaistnieje taka możliwość, ale wyłącznie poprzez skorzystanie z infolinii banku.