Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Technologie > Wielkie zmiany w mObywatel. Kolejna potrzebna funkcja już jest, ma zaoszczędzić sporo stresu
Kamila Sabatowska
Kamila Sabatowska 11.01.2025 11:11

Wielkie zmiany w mObywatel. Kolejna potrzebna funkcja już jest, ma zaoszczędzić sporo stresu

mobywatel
Fot. materiały własne

Aplikacja mobilna mObywatel jest ciągle rozwijana, co sprawia, że staje się jeszcze bardziej pomocna dla wielu Polaków, którzy korzystają z niej na co dzień. Wprowadzono już istotne zmiany, a nowa funkcja z pewnością spodoba się wielu użytkownikom i odmieni sposób korzystania z aplikacji. Nie zwlekaj i sprawdź ją sam!

mObywatel ułatwia życie Polakom

Bezpłatna aplikacja mObywatel wydawana przez Ministerstwo Cyfryzacji od dłuższego czasu cieszy się uznaniem Polaków. Umożliwia bezpieczne przechowywanie najważniejszych dokumentów, takich jak dowód osobisty, prawo jazdy czy legitymacja, w jednym miejscu. Dodatkowo oferuje wiele innych praktycznych funkcji, które przynoszą użytkownikom liczne korzyści, m.in. szybkie i wygodne załatwianie spraw urzędowych bez konieczności wychodzenia z domu.

Ministerstwo Cyfryzacji dba, by regularnie aktualizowano jej zakres. Zgodnie z kilkuletnim planem związanym z rozwojem platrofmy już na początku 2025 roku użytkownicy będą mogli przetestować nowość w aplikacji. 

Ta grupa Polaków może liczyć na przeliczenie emerytury i podwyżki. Dobre wieści dla 100 tys. osób Zacznie się w sobotę w Biedronce i Lidlu. Klienci będą walić drzwiami i oknami, ale są limity

Nowość w mObywatel. Już teraz możesz z nim porozmawiać

Ministerstwo Cyfryzacji zadbało o to, aby korzystanie z aplikacji mObywatel stało się prostsze dla użytkowników. Dotychczas niektóre funkcje wymagały przechodzenia przez liczne kategorie i ekrany, co mogło być frustrujące nawet dla najbardziej wytrwałych. Teraz obsługa aplikacji może być znacznie bardziej intuicyjna i wygodna.

Na początku 2025 roku w aplikacji mObywatel udostępniono wersję demo nowego, intrygującego narzędzia – chatbota, znanego także jako wirtualny asystent. Wiceminister cyfryzacji, Dariusz Standerski, jest przekonany, że dla użytkowników oznacza to prawdziwą rewolucję.

W gąszczu kolejnych nowych usług będzie musiał nam pomóc i pokierować nas nasz wirtualny asystent. To nie będzie już scrollowanie usług w aplikacji, ale rozmowa z mObywatelem - mówił Dariusz Standerski, wiceminister cyfryzacji w rozmowie z Polskim Radiem RDC.

Wirtualny asystent w mObywatel

Wiedza chatbota dostępnego w aplikacji mObywatel ma opierać się na informacjach z portalu gov.pl. Dzięki temu użytkownik będzie mógł za jego pomocą łatwiej dotrzeć do interesujących go funkcji. Póki co wersja testowa jest dostępna w przeglądarce internetowej, a przetestować może ją każdy chętny.

Warto również przypomnieć, że Ministerstwo Cyfryzacji podkreśla, że wirtualny asystent dostępny zaraz po zalogowaniu się, nie ma dostępu do prywatnych danych użytkowników. Co za tym idzie, te mają pozostać całkowicie bezpieczne. Podczas “rozmowy” z chatbotem również nie będą one zbierane.

wirtualny asystent mObywatel