BiznesINFO.pl Technologie Właśnie się zaczęło. Ważna zmiana w jednym z największych banków
Fot. biznesinfo.pl

Właśnie się zaczęło. Ważna zmiana w jednym z największych banków

8 grudnia 2023
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Wchodzą w życie zapowiadane wcześniej zmiany w jednym z największych polskich banków. Jego klienci powinni zwracać szczególną uwagę na korzystanie z bankowości elektronicznej, gdyż odtąd jest ona dostępna pod innym adresem.

Ważna zmiana dla klientów Millenium

Szacuje się, że w pierwszym kwartale bieżącego roku z usług banku Millenium korzystało nawet 4,5 mln Polaków . Dziś wprowadził on istotną zmianę w dostępie do konta i usług bankowych uzyskiwanych za pośrednictwem przeglądarki.

Dotąd Millenium nie mogło się poszczycić prostym i czytelnym adresem swoich usług , co mogło wywoływać wątpliwości wśród klientów. Długie linki prowadzące do panelu logowania mogły wzbudzać podejrzenia, czy nie zachodzi próba oszustwa.

Używasz karty, możesz się łatwo naciąć. Dziesiątki osób tracą w ten sposób pieniądze

Nowy adres bankowości elektronicznej

Dzisiaj się to zmieniło. Odtąd logowanie do bankowości elektronicznej za pośrednictwem przeglądarek internetowych, zarówno na komputerach, jak i na smartfonach, odbywać się będzie pod adresem https://login.bankmillennium.pl/retail/login . Co ważne, nie zachodzą żadne zmiany w dostępach za pośrednictwem aplikacji banku.

Poza adresem odświeżony został także wygląd strony logowania. To wszystkie zmiany, jakie zaszły w dostępie do usług Millenium. Warto o tym pamiętać, bo uproszczenie i skrócenie adresu zapewne będzie wykorzystywane w najbliższym czasie przez oszustów.

Millenium ostrzega przed oszustami

Bank Millenium poinformował, że nie będzie rozsyłał dodatkowej korespondencji informującej o zmianach. Ostrzega także przed wspomnianymi próbami fałszerstw witryn mającymi na celu wyłudzenia i kradzieże. Wydano w tej sprawie stosowne rekomendacje.

Zwraca się w nich uwagę na to, aby zachować szczególną czujność przy weryfikacji adresu i sprawdzić, czy nie zawiera on literówek lub podejrzanych znaków. Ponadto Millenium zawsze prosi klientów o Millekod, hasło i dwa znaki z identyfikatora. Bank podkreśla, że nigdy nie wysyła linków w mailach i SMS-ach oraz nie prosi w celu weryfikacji o pełny identyfikator oraz dane kart płatniczych.

Jak bezpiecznie korzystać z publicznych sieci Wi-Fi? O tym trzeba wiedzieć
Sposoby, by nie dać nabić się w butelkę. Kluczowa jest jedna zasada
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat