Zacznie się już 1 października. Wielka zmiana w skarbówce
Kwestie związane z fiskusem nie rzadko budzą wątpliwości — zwłaszcza, kiedy trzeba zapłacić podatek. Często jednak trudno jest uzyskać odpowiedzi na pytania, jeśli nasza sprawa jest bardziej skomplikowana. Teraz jednak Urząd Skarbowy wychodzi na przeciw oczekiwań Polaków. Już jutro ruszy specjalna infolinia. Co dzięki niej załatwimy?
Nowa infolinia KAS. Od jutra skorzysta każdy
Potrzebujesz szybko i sprawnie uzyskać odpowiedź na nurtujące Cię pytania związane z przepisami prawa podatkowego lub celnego? Chcesz uzyskać informację w swojej sprawie podatkowej? Telefon do konsultanta KAS to Twoje bezpośrednie źródło wiedzy — czytamy w komunikacie na stronie gov.pl.
Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej to doskonałe rozwiązanie nie tylko dla przedsiębiorców, ale również osób prywatnych. Oznacza to, że na jeden z trzech numerów będzie mógł zadzwonić każdy, kto potrzebuje pomocy urzędu — również w indywidualnej sprawie. Obok e-Urzędu Skarbowego infolinia może okazać się najbardziej praktyczną formą kontaktu, jeśli umówienie wizyty z jakiegoś powodu nie będzie nam odpowiadać. Jak podkreślono w komunikacie na stronie podatki.gov.pl, rozwiązanie będzie dodatkowo przydatne, ponieważ telefonu nie odbierze bot.
Po co zadzwonić na infolinię Krajowej Administracji Skarbowej?
Zawiłości prawa podatkowego mogą budzić wiele pytań, na które trudno znaleźć odpowiedzi w wyszukiwarce. Dlatego od 1 października, kiedy zadzwonimy na nową infolinię, odbierze pracownik KAS lub KIS z krwi i kości, który odpowie na nasze wątpliwości. Co bardzo ważne, urzędnicy udzielą nam nie tylko ogólnych informacji dotyczących przepisów, ale także naszej indywidualnej sprawy.
W tym drugim przypadku nie wystarczy jednak anonimowy telefon — przewidziano już specjalny system uwierzytelniania z wykorzystaniem telePIN-u. Bez tego podatnicy będą mogli m.in. dowiedzieć się, w jaki sposób rozliczyć podatek lub cło. Po wybraniu numeru i usłyszeniu komunikatu, powinniśmy wybrać jedną z pięciu dostępnych infolinii:
- infolinia obsługiwana przez pracowników urzędów skarbowych - ogólna i indywidualna informacja podatkowa
- infolinia obsługiwana przez konsultantów Krajowej Informacji Skarbowej - ogólna informacja podatkowa i celna
- infolinia dla użytkowników Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych
- infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów
- infolinia Biura Wymiany Informacji Podatkowej w Koninie - potwierdzanie numerów VAT kontrahentów
Jak się zalogować się za pomocą telePINu?
Niektóre kwestie, które chcemy przedyskutować z pracownikiem KAS, objęte są tajemnicą skarbową. Aby móc uzyskać odpowiedzi na pytania związane z naszą indywidualną sprawą, zastosowane zostanie uwierzytelnienie z wykorzystaniem telePIN-u. Kod telPIN każdy podatnik może ustawić samodzielnie po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego w sekcji Ustawienia — Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. Co bardzo ważne, proces ”logowania się” na infolinii będzie przebiegał automatycznie, bez udziału urzędnika KAS.
Aby skontaktować się z Krajową Administracją Skarbową, powinniśmy zadzwonić między godziną 8:00 a 15:00 na jeden z poniższych numerów:
- 22 330 03 30 — jeśli dzwonimy z telefonu komórkowego
- 801 055 055 — jeśli dzwonimy z telefonu stacjonarnego
- 48 22 330 03 30 — jeśli dzwonimy z zagranicy