BiznesINFO.pl Finanse Polacy masowo wykupują jeden produkt, żeby na nim zarobić. Sytuacja może się jednak szybko zmienić
flickr

Polacy masowo wykupują jeden produkt, żeby na nim zarobić. Sytuacja może się jednak szybko zmienić

15 sierpnia 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Polaków kusi zarabianie na obligacjach

Jak podaje tvn24.pl, Polacy zaczęli masowo inwestować w jeden instrument finansowy emitowany przez Ministerstwo Finansów. Chodzi o obligacje skarbowe, które w czasie pandemii Polacy wykupują w ilościach zbliżonych do tych z początku roku. Od stycznia do czerwca wartość zakupionych obligacji wynosiła od 2,3 do 2,5 mld zł miesięcznie. W kwietniu - po opublikowaniu informacji o planowanych cięciach oprocentowania - Polacy wykupili obligacje o wartości 5 mld zł, w związku z czym w maju wartość zakupionych instrumentów finansowych zmalała. Wkrótce jednak popyt bardzo szybko się odrodził, a w lipcu sprzedaż obligacji skarbowych znowu osiągnęła poziom niemal 2,4 mld zł.  W sierpniu możemy liczyć na podobny, a nawet lepszy wynik - według danych HRE Investments wartość sprzedanych w tym miesiącu papierów wartościowych może wynieść około 2,5 mld zł.

Niskie oprocentowanie może utrudnić Polakom zarabianie

Jak podaje tvn24.pl, eksperci ostudzają jednak zapał Polaków inwestujących w obligacje skarbowe. Ostrzegają, że widząc wzmożony popyt na obligacje ministerstwo finansów może zadecydować o obniżce oprocentowania, co poskutkuje niską rentownością większości zakupionych instrumentów finansowych. Może chodzić o ponad 90 proc. obligacji, które w wyniku obniżonego oprocentowania przestaną chronić ulokowane w ten sposób oszczędności przed inflacją. Z drugiej strony oprocentowanie obligacji jest i tak bardziej atrakcyjne niż oprocentowanie większości lokat bankowych. Zdaniem Bartosza Turka, analityka HRE Investments, inwestując w obligacje powinniśmy w każdym razie brać pod uwagę publikowane wraz z końcem każdego miesiąca warunki nowych emisji.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat