Znana sieć sklepów AGD przejęta. Polski konkurent już zaciera ręce
O kłopotach tej sieci sklepów z elektroniką było wiadomo już od jakiegoś czasu. Pierwsze umowy dotyczące przejęcia zostały podpisane jeszcze w październiku, do sfinalizowania potrzebna była zgoda UOKiK. Teraz wszystko stało się jasne, znany konkurent ma kontrolę.
Zmiany w sieciach sklepów z elektroniką
Zakupy sprzętu elektronicznego zazwyczaj rozpoczynają się od sprawdzenia, która ze znanych sieci cieszy się największym zaufaniem ze strony klientów. Rankingi w tej kwestii są w dużej mierze zgodne i wskazują na liderów w swoim segmencie rynku. Wśród najczęściej wspominanych znajdują się przede wszystkim Media Expert, RTV Euro AGD, a także X-kom. Tak prezentowało się podium na podstawie rankingu "Retail Performance Ranking 2024".
Swoją ocenę we wspomnianym badaniu znacznie poprawił Komputronik, podciągając wynik w sześciu kategoriach, znacznie słabszy okazał się Media Markt, który został słabo oceniony w dwunastu elementach. Ostatnie miejsce zajął sklep internetowy morele.net, tuż przed nim uplasował się NEONET, osiągając wynik 52,4%. Teraz okazuje się, że jedna z sieci została przejęta przez konkurenta, który pochłonął znaczną część udziałów.
Polskie firmy robią to na masową skalę. Podano niepokojące dane Nowy wyjątek od zakazu handlu w niedzielę. Sąd właśnie potwierdził zaskakujące warunkiZnana sieć sklepów AGD przejęta przez konkurenta
NEONET odnotował w ostatnim roku obrotowym gigantyczne straty. Sięgnęły one nawet 376 mln zł netto, a kapitały własne zrobiły się ujemne, o czym świadczy sprawozdanie opublikowane w Krajowym Rejestrze Sądowym. To nie był pierwszy rok z tak znaczącą porażką.
Już wtedy pojawiły się pierwsze informacje o tym, że sieć ma zostać przejęta przez konkurencję. Umowa inwestycyjna została podpisana jeszcze w październiku 2024 roku, a UOKiK oficjalnie wyraził zgodę. Stało się jasne, że wkrótce dojdzie do poważnych zmian.
Zgoda na koncentrację tych dwóch podmiotów pozwala im bezzwłocznie rozpocząć ścisłą współpracę nad procesami integracji oraz definiowania długofalowej strategii. Jest to kolejny krok w kierunku stworzenia bardzo silnej, polskiej firmy, która będzie jednym z liderów na konkurencyjnym rynku sprzedaży elektroniki użytkowej, AGD i RTV — pisze x-kom, który podpisał umowę z NEONETEM.
Teraz formalności zostały dopełnione. Wiadomo, jaką strategię obierze sieć, aby wykorzystać nowe możliwości. Segment czeka niemała rewolucja.
Zobacz: Placówki Poczty Polskiej nie będą już "bazarkiem". Szykują się wielkie zmiany
Wielki ruch X-kom
W poniedziałek 3 lutego stało się jasne, że X-kom oficjalnie przejął NEONET i już planuje strategię na najbliższy czas. Oficjalna informacja została opublikowana w mediach społecznościowych. Sieć przejęła 51% udziałów konkurenta, przez co ten znalazł się pod jej ścisłą kontrolą.
Neonet stał się częścią grupy x-kom. Przejęcie większościowego pakietu udziałów to jedno z kluczowych wydarzeń w historii obu firm. Konsolidacja pozwoli na dalszą restrukturyzację oraz odbudowę marki Neonet, jednocześnie gwarantując klientom jeszcze lepszą ofertę - czytamy w publikacji.
Współpraca pomiędzy sieciami ma zostać znacznie wzmocniona, pod uwagę bierze się przede wszystkim synergię obszarze polityki zakupowej, obsługi zamówień, a także obszarów front i back office. Celem jest obniżenie kosztów inwestycyjnych poprzez efektywniejsze zarządzanie.
Dzięki temu będziemy mogli efektywniej zarządzać ofertą i sprzedażą, a także obniżyć koszty operacyjne. Naturalnym kierunkiem rozwoju Neonetu będzie rozbudowa oferty IT i GSM zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, co stanie się możliwe dzięki know-how x-komu.
Dodatkowo członkowie zarządu x-komu mogą teraz zasiadać w zarządzie Neonetu, mając decydujący wpływ na kierunek jego rozwoju. Wybrani menedżerowie będą mogli jednocześnie zarządzać połączonymi zespołami obu spółek, co ma ułatwić wymianę wiedzy i dostosowanie oferty do oczekiwań klientów.
Celem x-com na najbliższe miesiące jest przede wszystkim zwiększeniu udziału w sprzedaży internetowej i stacjonarnej. Strategia ma poprawić warunki handlowe oraz zwiększyć konkurencyjność obu marek.