ZUS przypomina o ważnym obowiązku. Masz 12 dni, potem pieniądze przepadną
Zakład Ubezpieczeń Społecznych udziela zarówno świadczeń w formie rzeczowej (sprzęt rehabilitacyjny, świadczenia w naturze), jak i pieniężnej (renty, zasiłki, emerytury, ekwiwalenty, ryczałty itp.). Aby pieniądze do nas dotarły, urzędnicy muszą znać nasz aktualny adres lub numer rachunku bankowego. O tym, jak poważne mogą być konsekwencje, jeśli na czas nie poinformujemy ZUS-u o zmianach, czytamy w specjalnym komunikacie.
ZUS przypomina o ważnym obowiązku. Trzeba zgłosić najpóźniej na 12 dni przed terminem
Każdy, kto otrzymuje z ZUS-u jakiekolwiek pieniądze, musi pamiętać, by informować urzędników o zmianie adresu lub konta bankowego. Należy tego dopilnować najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem wypłaty środków. Ktoś, kto zrobi to później lub w ogóle o tym zapomni, może doznać nieprzyjemnej niespodzianki.
Gdy stary rachunek bankowy przestanie być aktywny a w naszym systemie jeszcze nie pojawił się nowy – wtedy pieniądze, które my przelewamy zostają przez bank zwrócone do ZUS, a tymczasem senior nie może doczekać się comiesięcznej wypłaty. Zdenerwowany przychodzi do nas i wtedy dowiaduje się, że Zakład pieniądze przelał, ale na to konto, które zostało przez niego wcześniej podane – informuje Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku, w komunikacie nadesłanym do redakcji Biznesinfo.
Jak poinformować ZUS o zmianach?
Nie jest to nic trudnego. Można zaktualizować dane poprzez swoje konto na platformie PUE ZUS, udać się bezpośrednio do placówki Zakładu lub wysłać list. Osoby, które mieszkają w Polsce, mogą złożyć informację o zmianie za pomocą druku EZP.
22 grudnia ZUS będzie zamknięty
Przypominamy, że w najbliższy piątek wszystkie placówki ZUS będą nieczynne. Powód? Pracownicy wybierają wolne za dzień świąteczny – sobotę 11 listopada. “Jeśli mamy jakieś sprawy do załatwienia w ZUS-ie przed świętami , nie odkładajmy tego na ostatnią chwilę. Warto wcześniej umówić spotkanie z ekspertem na konkretny dzień i godzinę. W ten sposób nie będziemy musieli czekać w kolejce na obsługę ” – apeluje Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim, w informacji nadesłanej do redakcji Biznesinfo.