Bank ostrzega klientów. Może częściowo zablokować dostęp do konta
W najnowszej informacji skierowanej do swoich klientów, PKO Bank Polski przekazał ważną wiadomość. W przypadku braku spełnienia warunków dot. tożsamości, może zablokować klientom dostęp do swoich aplikacji i serwisów. Jest jedna droga, aby tego losu uniknąć.
Wiadomość z PKO Banku Polskiego
Instytucje finansowe zobowiązane są do przestrzegania przepisów prawnych dotyczących relacji z klientami. Jednocześnie chcą dbać o to, aby opinie osób korzystających z ich usług były jak najlepsze .
Nie powinno zatem dziwić, iż PKO Bank Polski wysłał do swoich klientów istotną wiadomość . Jak podaje portal Wirtualna Polska, bynajmniej nie chodzi w niej o najnowszą ofertę banku - konkretnie, chodzi o kwestie bezpieczeństwa.
Klienci muszą zwrócić uwagę
Problem poruszany przez PKO dotyczy danych osobowych oraz kontaktowych. Klienci muszą je podawać przy zakładaniu konta , aby pozostać w kontakcie z bankiem i jego przedstawicielami przez cały okres świadczenia usług.
Z informacji Wirtualnej Polski wynika, że o ile kwestia ta może wyglądać na błahą, to zdecydowanie taką nie jest . PKO Bank Polski poinformował bowiem, że w przypadku braku aktualizacji danych w ciągu 30 dni od ich zmiany, może częściowo zablokować dostęp do konta i niektórych usług.
Trzeba aktualizować dane
Jak zaznaczono w wiadomości skierowanej do klientów PKO a cytowanej przez Wirtualną Polskę, jednym z takich przypadków jest utrata ważności przez dowód tożsamości. Otrzymanie nowego dokumentu tworzy konieczność aktualizacji danych w banku - po terminie 30 dni częściowa blokada dostępu do aplikacji IKO i serwisu iPKO jest nakładana ze względów bezpieczeństwa.
PKO BP w swojej wiadomości wskazuje również, że nie mniej ważna jest aktualizacja danych kontaktowych . Do tego grona zaliczają się m.in. numer telefonu, adres e-mail czy adres korespondencyjny . Zmiana danych jest możliwa bezpośrednio w oddziale, poprzez infolinię banku, serwis iPKO oraz aplikację IKO.