Nie Biedronka i nie Lidl. Najtańszy supermarket w Polsce bije je na głowę
Biedronka nie taka tania
Biedronka pomimo swojej niewątpliwej popularności wśród klientów, wcale nie jest najtańszą siecią handlową, jak wynika z ostatniego badania firmy ASM Sales Force Agency, jak czytamy na portalu wiadomoscihandlowe.pl. W swojej analizie eksperci ujęli ceny za ten sam koszyk produktów w następujących sklepach:
-
Auchan,
-
Biedronka,
-
Carrefour,
-
E-grocery (frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl, szybkikoszyk.pl),
-
E.Leclerc,
-
Intermarche,
-
Kaufland,
-
Lidl,
-
Makro,
-
Selgros,
-
Tesco.
Badanie ASM Sales Force Agency zostało przeprowadzone w dniach od 21 do 28 sierpnia 2019 r. w 50 punktach sprzedażowych. Koszyk cenowy zawierał 40 wspólnych dla wszystkich sieci produktów z 10 kategorii:
-
chemia domowa i kosmetyki;
-
mięso, wędliny, ryby;
-
mrożonki;
-
nabiał;
-
napoje;
-
produkty tłuszczowe;
-
słodycze;
-
sypkie czyli produkty instant;
-
używki i alkohol
-
dodatki typu ketchup, majonez itp.
Jaki jest wynik tego badania? Uwielbiana przez Biedronka znalazła się na podium, jednak nie jest najtańszych sklepem. Pierwsze miejsce należy niemieckiej sieci handlowej Kaufland - tam za koszyk cenowy trzeba zapłacić 220,16 zł. Drugie miejsce zajęło Tesco- 224,71 zł, zaś trzecie Biedronka - 226,18 zł.
Niechlubne ostatnie miejsce przypadło Makro - tam na podstawowy zestaw produktów trzeba wydać o prawie 28 zł więcej niż w Kaufland. Za koszyk przeciętnych artykułów w Makro trzeba zapłacić 248,03 zł. Ogólny wniosek z badania firmy ASM Sales Force Agency jest optymistyczny - zakupy okazały się średnio tańsze o 3,72 zł niż w poprzednim miesiącu.