BiznesINFO.pl Polska i Świat Nie Biedronka i nie Lidl. Najtańszy supermarket w Polsce bije je na głowę
Biznesinfo.pl

Nie Biedronka i nie Lidl. Najtańszy supermarket w Polsce bije je na głowę

5 października 2019
Autor tekstu: Paulina Musianek

Biedronka nie taka tania

Biedronka pomimo swojej niewątpliwej popularności wśród klientów, wcale nie jest najtańszą siecią handlową, jak wynika z ostatniego badania firmy ASM Sales Force Agency, jak czytamy na portalu wiadomoscihandlowe.pl. W swojej analizie eksperci ujęli ceny za ten sam koszyk produktów w następujących sklepach:

  • Auchan,

  • Biedronka,

  • Carrefour,

  • E-grocery (frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl, szybkikoszyk.pl),

  • E.Leclerc,

  • Intermarche,

  • Kaufland,

  • Lidl,

  • Makro,

  • Selgros,

  • Tesco.

Badanie ASM Sales Force Agency zostało przeprowadzone w dniach od 21 do 28 sierpnia 2019 r. w 50 punktach sprzedażowych. Koszyk cenowy zawierał 40 wspólnych dla wszystkich sieci produktów z 10 kategorii:

  • chemia domowa i kosmetyki;

  • mięso, wędliny, ryby;

  • mrożonki;

  • nabiał;

  • napoje;

  • produkty tłuszczowe;

  • słodycze;

  • sypkie czyli produkty instant;

  • używki i alkohol

  • dodatki typu ketchup, majonez itp.

Jaki jest wynik tego badania? Uwielbiana przez Biedronka znalazła się na podium, jednak nie jest najtańszych sklepem. Pierwsze miejsce należy niemieckiej sieci handlowej Kaufland - tam za koszyk cenowy trzeba zapłacić 220,16 zł. Drugie miejsce zajęło Tesco- 224,71 zł, zaś trzecie Biedronka - 226,18 zł.

Niechlubne ostatnie miejsce przypadło Makro - tam na podstawowy zestaw produktów trzeba wydać o prawie 28 zł więcej niż w Kaufland. Za koszyk przeciętnych artykułów w Makro trzeba zapłacić 248,03 zł. Ogólny wniosek z badania firmy ASM Sales Force Agency jest optymistyczny - zakupy okazały się średnio tańsze o 3,72 zł niż w poprzednim miesiącu.

Obserwuj nas w
autor
Paulina Musianek

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat